Év Autója díj: jó esélye lehet a címvédésre a Renault-nak
2024. augusztus 08. írta: autonet

Év Autója díj: jó esélye lehet a címvédésre a Renault-nak

A minap hivatalosan bejelentették, melyik új modelleknek van esélyük megnyerni idén a rangos, éppen 60 évvel ezelőtt alapított Európai Év Autója díjat. A mostani listán még nem kevesebb mint 41 jármű szerepel, és bár a felhozatal meglehetősen színes, a névsor azért összességében hűen leképezi napjaink iparági trendjeit. A jelenleg még meglehetősen bő jelölti körből leszűrhető információkat, érdekességeket próbáljuk összefoglalni a Carxpert szervizhálózat aktuális cikkében.

ev_autoja_jeloltek_bo_lista_3.png

Először is érdemes tisztázni, hogy az Európai Év Autója (Car of the Year in Europe) elismerésért a nevével ellentétben nemcsak a mi kontinensünkről származó kocsik (és gyártók) szállhatnak ringbe, a nevezéshez ugyanis elegendő, ha egy új autó legalább 5 európai országban kapható az adott esztendőben. Így aztán a frissen közölt listán találunk Ford, Hyundai, KGM (idehaza SsangYong), Kia, Lexus, Mazda, Suzuki, Toyota gyártmányokat is. Mellettük ott van két kínai vállalat, a BYD és az Xpeng egy-egy modellje is – ráadásul ne feledjük, hogy tulajdonosi hátterüket nézve mára a szintén a jelöltek közt lévő Mini, Polestar, Smart és Volvo brandek is kínainak számítanak.

A legtöbb különböző modellel, szám szerint hárommal, a Renault képviselteti magát (Symbioz, Rafael és 5 E-Tech). Mindez azért lehet különleges, mert a kitüntető címet legutóbb épp a francia cég egyik típusa, a Scénic E-Tech hódított el, márpedig a díj hat évtizedes történetében eddig egyetlen egyszer fordult elő, hogy egy márka két egymást követő évben is csúcsra ért: a Fiat Punto 1995-ös sikerét a Bravo ismételte meg ’96-ban.

A duplázás pedig nem is kizárt, a februárban leleplezett Renault 5 tisztán elektromos kisautót (képünkön) ugyanis többen is a favoritok közt emlegetik. A 122 és 150 lóerős változatokban készülő, 40 vagy 52 kWh-s akkumulátorral ellátott, így várhatóan legfeljebb 400 kilométeres hatótávú ötajtós ferdehátú egyértelműen a „villany-népautók” egyre sűrűbb mezőnyében versenyez majd a maga átszámítva 10 millió forint körüli indulóárával – rövidesen startoló eladásainak pedig minden bizonnyal jót tenne az Európai Év Autója díj jelentette jó reklám.

ev_autoja_jeloltek_bo_lista_2.png

Nem meglepő módon messze nem az új Renault 5 az egyetlen elektromos kocsi a listán: a 41 jelölt csaknem kétharmadának (25 modellnek) akad 100%-ban villanyos verziója, sokuknál pedig ez az egyetlen opció. Ez továbbra is azt sugallja, hogy a szakértők a gyártókkal egyetemben egyelőre előrébb járnak az alternatív technológiákra való átállást illetően, mint maguk a vásárlók – az előző teljes évben ugyanis még csak körülbelül minden hetedik (14,6%) értékesített új gépkocsi volt tisztán elektromos Európában.

A listát – amelyen amolyan üdítő kivételként impozáns csúcssportkocsik is helyet kaptak a Maserati GranTurismo és az MG Cyberster képében – novemberben szűkíti majd le 7 tagúra a zsűri, amelyben 22 ország 59 szakújságírója (köztük 2 magyar) található. A végső győztes kilétére pedig várhatóan csak a következő év elején derül majd fény.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1918462959
süti beállítások módosítása