A hátsó lámpán üzen a mögötte haladóknak a vadonatúj Audi
2024. március 25. írta: autonet

A hátsó lámpán üzen a mögötte haladóknak a vadonatúj Audi

A minap sor került az Audi Q6 e-tron régóta várt premierjére, az első reakciók alapján pedig a német gyártó közepes méretű SUV-ja a műszaki adatai mellett főként az innovatív lámpáival vonta magára a figyelmet. A carXpert szervizhálózat legújabb cikkében a Porschéval közösen fejlesztett platformra (PPE) épülő, várhatóan néhány hónap múlva az utakra kerülő, ötajtós szabadidő-autót igyekszünk bemutatni olvasóinknak.

audi_q6_e_tron_uj_1.jpg

Szigorúan „matematikai” oldalról közelítve a most hivatalosan is leleplezett Q6 e-tronnak a már jól ismert Q4 e-tron és Q8 e-tron kocsik közé kellett „félútra” beékelődni, és ez nagyjából a gyakorlatban is igaz lett: az újdonság a Q4-nél 18 centiméterrel hosszabb, a Q8-nál pedig 13 centiméterrel rövidebb. A pontos paraméterei így festenek: 4,77 méteres hossz, 1,94 méteres szélesség és 1,65 méteres magasság, melyekhez mintegy 2,35 tonnás tömeg társul.

Ahogy fentebb is jeleztük, a Q6 e-tron alapját a Premium Platform Electric adja, amelyet némi leegyszerűsítéssel a Volkswagen csoport azon modelljeinek alkottak meg, melyeknek a sokak által használt MEB túl kicsi. Az Audi-Porsche kooperáció révén létrejött platformon nyugszik az eddigi bejelentések alapján az ugyancsak 2024-ben debütáló Audi A6 e-tron és a Porsche Macan EV is.

audi_q6_e_tron_uj_2.jpg

Az Audi Q6 e-tron az ingolstadti székhelyű vállalat tájékoztatása szerint kezdetben kétféle, egyaránt dupla motoros, összkerék-meghajtású, automata váltós verzióban lesz elérhető. Az alapot a 382 lóerős változat jelenti, amely 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 210 km/h. A kb. nettó 95 kWh-s akkumulátorban tárolt energia az ígéreteknek megfelelően akár 625 kilométer megtételére is elegendő lehet újratöltés nélkül, az Audi pedig azt állítja, „tankoláskor” 10 perc alatt nagyjából 255 kilométeres hatótáv nyerhető.

A paletta csúcsán egyelőre az SQ6 e-tront találjuk majd, a maga 510 lóerőjével, 4,3 másodperces gyorsulási adatával és 230 km/h-s maximális tempójával. Ahogy azt megszokhattuk, a magasabb teljesítményért némi áldozatot kell hozni a hatótáv oltárán: az izmosabb variánssal 598 km tehető meg egyetlen feltöltéssel. A hírek szerint a jövőben érkeznek majd hátsókerekes modellek is, köztük egy nagyobb hatótávra kihegyezett kivitel, és elképzelhető, hogy a Q6 e-tronból is készül RS-változat.

audi_q6_e_tron_uj_4.jpg

Ami pedig a kuriózumszámba menő világítást illeti, a kocsi lámpái a LED-mátrix és OLED technológiás „mozaikoknak” köszönhetően egyedi grafikai elemeket is meg tudnak jeleníteni. A sok különálló felületből álló hátsó lámpák például képesek háromszöget kirajzolva automatikusan figyelmeztetni a hátulról érkezőket, ha az autó vészfékezést hajt végre.

Az Audi Q6 e-tronok jelen állás szerint az esztendő harmadik negyedévében érkezhetnek a kereskedésekbe. A németországi indulóárak már ismertek, eszerint a „sima” Q6 e-tronért 74 900 eurót (átszámítva kb. 29,8 millió forintot), az SQ6 e-tronért pedig 93 800 eurót (azaz mintegy 37,3 millió forintot) kell fizetni.

audi_q6_e_tron_uj_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1118361757
süti beállítások módosítása