Célegyenesbe ért az elektromos Renault 5 fejlesztése
2023. július 05. írta: autonet

Célegyenesbe ért az elektromos Renault 5 fejlesztése

A következő egy évben várhatóan több olyan „emberi léptékű” tisztán elektromos kocsi is megjelenik a piacon, amelyek egyaránt az „első igazi villany-tömegautó” státuszára pályáznak. Közéjük tartozik a Renault 5 EV is, amelyet a minap már gyártásra kész változatban kaptak lencsevégre az utakon. Bár a jármű az ilyen teszteken szokásos álcázófóliát viselt, az egyértelműnek tűnik, hogy a végleges külső nem sokban tér majd el a már korábban bemutatott koncepciótól. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében a házon belül kimondva-kimondatlanul a Zoe örökének szánt kisautóról lesz szó.

renault_5_ev_2.png

A jövőre 125 éves francia márka 1972 és 1996 már forgalmazott Renault 5 néven modelleket: a népszerű B-szegmensbeli jármű helyét annak idején a Clio és a Twingo vette át a palettán. A cég nemrég úgy döntött, hogy több mint negyedszázad után feltámasztja a típust, immár a kor szellemének megfelelően 100%-ban elektromos verzióban, de a nagy elődtől átvett stílusjegyekkel. Érdekesség, hogy 1972-ben az eredeti R5-ös volt az első, amely viselte a magyar származású Victor Vasarely által tervezett, a márkával mára egybeforrt gyémántlogót, amelynek a hírek szerint egy újragondolt (és megvilágított) változata díszeleg majd az új Renault 5-ösökön.

Az autó a Renault-Nissan közös CMF-B platformjának villanyautókra szabott variánsán alapul, hasonlóan a tervek szerint szintén a közeljövőben debütáló Nissan Micra EV-hez. A rendelkezésre álló információk alapján az alkatrészek nem kevesebb mint 70%-át más, a CMF-B-re épülő kocsiktól (Renault Captur és Clio) vették át a fejlesztők, az 5 EV előállítása így állítólag mintegy 30%-kal gazdaságosabb, mint a Renault Zoe esetében.

A többség arra számít, hogy a Renault 5 EV-ben a Mégane E-Tech-ben használt hajtáslánc kap majd helyet, ami alapesetben egy 130 lóerőt és 250 Nm-t produkáló, az első tengelyre elhelyezett villanymotort jelent. Ugyanakkor már biztosra vehető, hogy az immár önálló brandnek számító Alpine is készül egy saját variánssal: az A290_ β munkacímen futó kocsi a Mégane E-Tech erősebb, 160 lóerős motorját is megkaphatja.

Ami az új Renault 5 hatótávját illeti, az eddigiek alapján egy 40 és egy 52 kWh-s, egyaránt nikkel-mangán-kobalt akkumulátorcsomag jelentheti majd a választékot, utóbbival pedig akár 400 kilométer is megtehető újratöltés nélkül. A 3,92 méter hosszú, ötajtós kisautó sorozatgyártása akár már idén elkezdődhet, de az utakon alighanem csak jövőre találkozunk vele. A bevezetőben emlegetett „villany-tömegautó” státusz elérése szempontjából pedig az ár sem épp mellékes: ennek kapcsán a nemzetközi médiában 20-25 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve kb. 7,5-9,5 milliós indulóösszegről olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3418160348
süti beállítások módosítása