Hozzánk csak villanyosítva jön az új Hyundai Santa Fe
2023. augusztus 11. írta: autonet

Hozzánk csak villanyosítva jön az új Hyundai Santa Fe

A Hyundai már egy hónapja elárulta, hogy rövidesen lerántja a leplet népszerű, közepes méretű szabadidő-autója, a Santa Fe legújabb generációjáról, a minap pedig végre a legtöbb fontos részletet is megosztották a közelgő kocsival kapcsolatban. Az elődjeihez képest látványosan szögletesebbé vált újdonság az eddigi információk alapján Európába csak hibrid változatokban jut el, méghozzá a friss hírek szerint akár már a következő esztendő elején. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében sorra vesszük, mit érdemes tudni a megújuló SUV-ról!

hyundai_santa_fe_uj_3.jpg

A 2000-ben bemutatott Hyundai Santa Fe „küldetése” kimondva-kimondatlanul az volt, hogy jelentősen megerősítse a dél-koreai gyártó piaci helyzetét az Egyesült Államokban – ezt jelzi az is, hogy nevét egy Új-Mexikó államban található városról kapta. Több mint két évtized elteltével nyugodtan kijelenthetjük, a terv sikerült, a kocsi ugyanis hatalmas siker lett a tengerentúlon, a vállalat pedig talán már csak „babonából” is, azóta is előszeretettel adja USA-beli települések neveit modelljeinek, lásd Tucson, Santa Cruz, Palisade vagy épp Kona.

Ami hajtásláncot illeti, a vadonatúj, ötödik generáció a világ különböző pontjain 2.5 literes, négyhengeres, illetve 3.5 literes, V6-os benzinmotorral (előbbiből turbós változat is készül), ezenkívül 2.2 literes, sornégyes turbódízel erőforrással, illetve kétféle hibrid rendszerrel lesz kapható. Ahogy arra a bevezetőben utaltunk, a mi földrészünkön csak utóbbiak lesznek elérhetőek: az 1.6 literes, négyhengeres turbós benzinmotor köré lágy hibrid és plug-in hibrid technológiát is épít a Hyundai. A teljes palettán a 2.5 literes, turbós jelenti a csúcsot a maga 281 lóerőjével, 210 km/h-s végsebességével és 8 másodperces 0-100-as sprintidejével. Összehasonlításképpen a lágy hibrid verzió 180, a konnektoros pedig 160 lóerősnek ígérkezik.

hyundai_santa_fe_uj_4.jpg

Az autó – összhangban napjaink iparági trendjeivel – számottevő méretnövekedésen esett át a frissítéssel, ami főként a tömeg terén jelentkezik: korábban a legsúlyosabb Santa Fe sem érte el a 2 tonnát, míg most már a legkönnyebb is 2060 kilogrammot nyom, nem beszélve a plug-in hibridről, amely alatt 2295 kg-nál áll meg a mérleg. Az immár 4,83 méter hosszú, 1,9 méter széles és kiviteltől függően 1,72-1,78 méter magas SUV-ot hatfokozatú automata váltóval, valamint új stíluselemként H-alakú lámpákkal szerelik fel.

A hazájában várhatóan még idén a kereskedésekbe kerülő, és röviddel ezután Európába is eljutó, új Santa Fe pontos áraival a Hyundai egyelőre adós, a nemzetközi sajtóban mindenesetre a konnektorról tölthető variáns esetén forintban kifejezve csaknem 15 millió környéki indulóösszegről olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618191267
süti beállítások módosítása