Egy luxusautó, amelynél a szélvédő már „luxus”
2023. augusztus 18. írta: autonet

Egy luxusautó, amelynél a szélvédő már „luxus”

Javában zajlik a globális autós szektor egyik legjelentősebb eseménye, a Monterey Car Week, számos gyártó pedig természetesen erre az alkalomra időzíti legújabb modelljének bemutatását. Így tett a villanymotoros luxussportkocsikra szakosodott Automobili Pininfarina is, amely a minap – a cég saját megfogalmazása szerint – „a világ legelső elektromos hiper barchettáját” leplezte le a kaliforniai városban. Az Auto Check Center szervizhálózat soron következő írásában a B95 néven futó, tető és szélvédő nélküli csúcsautóról ejtünk néhány szót.

pininfarina_b95_2.jpg

Először is, talán érdemes röviden kitérni az imént említett barchetta kifejezésre: az olaszul eredetileg „kis csónakot” jelentő szót 1948 óta, az akkor debütált Ferrari 166MM-ről szóló egyik újságcikk nyomán használják a kétüléses, nyitott tetejű autókra. Érdekesség, hogy a Fiat 1995 és 2005 között típusnévként is használta a fogalmat (Fiat Barchetta), ám a szóban forgó roadster utódjánál (Fiat 124 Spider) felhagyott ezzel a gyakorlattal.

A Pininfarina B95 a vállalat által tavaly gyártásba küldött, a Rimac Neverával lényegében azonosnak tekinthető Pininfarina Battista alapjaira épül, ennek megfelelően kerekenként egy darab villanymotor található benne, melyek együttesen nagyjából 1900 lóerős teljesítményre és 2300 Nm-es csúcsnyomatékra képesek. A B95 az ígéretek szerint kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig elérheti a 300 km/h-t is.

Azt nem tudjuk, hogy ehhez hasonló száguldásnál mennyire lesz komfortos a B95-ben ülni, mindenesetre a Pininfarina közlése alapján bár a hagyományos szélvédő hiányzik, egy alumíniumkarokra szerelt, átlátszó polikarbonátból készülő, fel- és leengedhető aeroüveg azért rejtőzik a kocsiban. A további kételyek eloszlatása érdekében pedig a cég hozzáfűzte, igény esetén a jármű designjához jól passzoló sisakokat is készek a vevők rendelkezésére bocsátani.

pininfarina_b95_1.jpg

A B95 számára intő jel lehet, hogy néhány évvel ezelőtt a McLaren is jelentkezett egy szélvédőmentes roadsterrel (Elva), azonban ők végül kénytelenek voltak utólag opcionálissá tenni ezt a sokak által hiányolt „alkotóelemet”. A brit luxusbrand részben biztonsági okokkal magyarázta a lépést, de sokan azt gyanították, a potenciális vásárlók koncepcióval való bizalmatlansága, és ebből fakadóan a vártnál gyengébb eladási adatok vezettek a visszakozáshoz.

Más kérdés, hogy a Pininfarina B95-nek még a 149 példányban készülő McLaren Elvához képest is „szerényebb” ambíciói vannak: a jelenlegi tervek szerint mindössze 10 darab készül majd belőle. Az exkluzivitást erősíti a kocsi ára is, a világ első hiper barchettáján ugyanis 4,4 millió eurós, azaz átszámítva csaknem 1,7 milliárd forintos árcédula fityeg.

pininfarina_b95_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr918196221
süti beállítások módosítása