Bár Magyarországon (a tavalyi év statisztikái alapján) a T-Roc, a T-Cross, a Passat és a Golf is kelendőbb nála házon belül, globálisan mostanság a Tiguan számít a Volkswagen legkapósabb modelljének. A népszerű ötajtós szabadidő-autó aktuális korosztálya már 2016 óta rója az utakat, így csak idő kérdése volt, mikor kerül sor a megújítására. Ez a pillanat most jött el, a német gyártó ugyanis minap hivatalosan is leleplezte a SUV harmadik generációját. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a már biztosra vehető információkat igyekszünk röviden összefoglalni.
A Tiguan nevet (amely egy nyilvános ötletpályázaton született, és a „tigris”, valamint az „iguána” állatok összevonását takarja) 2007-ben ismerte meg a világ, és a már kibontakozóban lévő divatterepjáró hullámnak köszönhetően gyorsan a vásárlók egyik kedvence lett – eleinte Európában, majd rövidesen Ázsiában és Amerikában is. A Volkswagen tájékoztatása szerint bő másfél évtized alatt 7,6 millió példányt adtak el belőle, amely szám reményeik szerint ismét meredek emelkedésnek indul, amint az új verzió odaér a kereskedésekbe (várhatóan 2024 első negyedévében).
A VW ID.4-re hajazó designelemekkel is operáló kocsi a méreteit tekintve szinte semmit sem változott: a tengelytávolsága pl. hajszálpontosan megegyezik az elődével, miközben kb. 5 centivel lett hosszabb és 8 centivel szélesebb. A friss Tiguan a legújabb Passathoz hasonlóan az MQB Evo platformra épül, ami számos különböző hajtáslánc beépítését lehetővé teszi – a fejlesztők pedig éltek is ezzel a lehetőséggel.
A kínálatban ennek megfelelően a hírek alapján 2.0 literes benzines és dízeles turbómotorok is helyet kapnak: előbbiek 201 vagy 262, míg utóbbiak 148 vagy 190 lóerős produkcióra képesek. Ezenkívül akad majd egy lágy hibrid rendszer is, amely egy 1.5 literes benzines erőforrás, egy 48 voltos indítógenerátor és egy 48 voltos lítiumion akkumulátor összhangjára épül. Az igazán nagy „dobásnak” azonban a plug-in hibrid variánsok tűnnek (itt 201 és 268 lóerős teljesítményről olvasni), amelyek a mintegy 20 kWh-s aksijuknak köszönhetően akár 100 kilométert is megtehetnek villanyüzemmódban.
A generációváltásoknál megszokott módon az eddigieknél modernebb biztonsági- és infotainment-rendszerekkel ellátott Tiguan alapesetben elsőkerék-meghajtással érkezik, de opcionálisan összkerékhajtás is választható. A német óriásvállalat wolfsburgi üzemében készülő szabadidő-autó árát egyelőre nem közölték, de figyelembe véve a forgalmazás kezdetének közelségét, bizonyára már erre sem kell sokat várni.