Mindjárt megismerjük a Škoda legújabb elektromos SUV-ját
2024. március 13. írta: autonet

Mindjárt megismerjük a Škoda legújabb elektromos SUV-ját

E hét pénteken nagyszabású sajtótájékoztatót tart a Škoda, melynek keretében leleplezik a gyártó vadonatúj elektromos szabadidő-autóját is, melyről nemrég egy meglehetősen sejtelmes videót is közzétettek. Bár hivatalosan ezt nem jelentették ki, de a szakértők biztosra veszik, hogy a már tavaly belengetett Elroq-ról van szó, amely a cseh gyártó egyre erősödő villanyoffenzívájának következő, igencsak ígéretes eleme lehet. Az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében a március 15-i premierre várva összegyűjtöttük, milyen információkat vél tudni már most a nemzetközi média a kompakt méretű SUV-val kapcsolatban.

skoda_elroq_premier_1.png

Abból, hogy az Elroq kifejezés az „Electric” és a „Karoq” szavak mixeléséből született, már nem nehéz kitalálni, hogy az újdonságot a 2017-ben debütált, így mára „kiöregedőben lévő” Karoq „zöld utódjának” szánja a vállalat. Várhatóan ehhez igazodnak majd a méretei is, azaz a többség egy nagyjából 4,5 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,6 méter magas szabadidő-autóra számít, ami a már piacon lévő, hasonló technológiájú modellek közül pl. a Peugeot e-3008-cal helyezi egy ligába a kocsit.

A bevezetőben említett kisfilmben csak a jármű eleje vehető ki valamennyire, így a designt illetően egyelőre csak a V-alakú, LED-es nappali menetfények, az elülső rész teljes szélességén futó fénycsík vagy épp a megvilágított Škoda felirat válthat ki pozitív, netán negatív első benyomást az érdeklődőkből.

A hajtáslánc kapcsán még nem ismertek a konkrétumok, bár ha az Elroq a várakozásoknak megfelelően tényleg a Volkswagen csoport MEB platformjára épül majd, az elég sok mindent determinál. Az Audi A4 e-tron, a VW ID.3 vagy akár a Cupra Born részleteiből kiindulva a közelgő Škodánál is a hátsókerék-meghajtás lehet az alapértelmezett, de nem zárható ki az összkerekes verzió piacra dobása sem, amelynél akár a 300 lóerős teljesítmény sem tűnik elérhetetlennek (és akkor az esetleges RS-változatról még nem is beszéltünk). Akkumulátor terén a konszern jól bejáratott 77 kWh-s pakkja lehet a sztenderd, amelyből megközelítőleg 500 kilométeres hatótáv is kicsikarható.

Az egyelőre ismeretlen árú Elroq-nak a jövőben olyan riválisai lehetnek, mint a Renault Scénic E-Tech, illetve a várhatóan ugyancsak idén érkező Opel Grandland és Citroën C5 Aircross. Házon belül pedig egyértelműen az Enyaq alá sorol majd be, azonban – ha hinni lehet a híreknek – idővel már nem ez lesz a cseh gyártó villanypalettájának legkisebb eleme, a cég ugyanis dolgozik egy VW ID.2-höz hasonló felépítésű elektromos járművön is. És ez még mindig csak a kezdet, a Škoda ugyanis a zöld átalakulás jegyében a következő években több új „e-modellt” is versenybe küld, köztük állítólag egy Octavia méretű kombit, de idővel bizonyára a korábban bemutatott Vision 7S MPV koncepciójuk is testet ölt majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2318353345
süti beállítások módosítása