„Politikai nyomásra” vált nevet a legújabb Alfa Romeo
2024. április 17. írta: autonet

„Politikai nyomásra” vált nevet a legújabb Alfa Romeo

Sejthető volt, hogy nagy port kavar majd, amikor az Alfa Romeo, sokadikként beállva a sorba, előrukkol története legelső tisztán elektromos kocsijával – az igazi vihart azonban ezúttal nem is a sokak szemében szentségtörésnek számító villanymotorok okozták. Alig néhány nappal a hivatalos premier után ugyanis az olasz cég kénytelen volt átkeresztelni kompakt szabadidő-autóját, miután az eredeti elnevezés (Milano) a külföldi gyártással kombinálva politikai vitákat szított az országban. A nem mindennapi történet remek apropót szolgáltat arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb bejegyzésében bemutassuk az immár Junior névre hallgató elektromos crossovert.

alfa_romeo_milano_2.png

A legifjabb Alfa Romeo az anyavállalat, a Stellantis e-CMP platformjára épül, hasonlóan többek közt a Citroën ë-C4-hez, az Opel Mokka-e-hez, a Peugeot e-2008-hoz, a Jeep Avenger EV-hez vagy épp a Fiat 600e-hez. Már ebből is kiderül, hogy az újdonság a gyártó szabadidő-autós palettáján a Stelvio és a Tonale alá érkezik a maga 4,17 méteres hosszával, 1,78 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával.

A Milanóból Juniorrá avanzsáló kocsinak kezdetben kétféle verziója lesz, melyek közül az alapváltozat 156 lóerőt tud majd, 54 kWh-s akkumulátorából pedig nagyjából 410 kilométeres hatótáv préselhető ki. A sportosabb variáns már 240 lóerővel támad – hasonlóan, mint a konszernen belül az Abarth 600e. Érdekesség, hogy bár a típus „belsőégésű motortól mentesnek” indult, a hírek szerint a közeljövőben jön egy 1.2 literes, háromhengeres benzinmotoros kivitel is – amelyet azért megtámogat egy 48 V-os lágy hibrid technológia. Várhatóan ez utóbbi lesz anyagi szempontból a legelérhetőbb, míg a villany-Junioroknál 40 ezer euróról, azaz átszámítva kb. 15,8 millió forintról indulhatnak az árak.

alfa_romeo_milano_1_1.png

Ennek a szegmensében elrugaszkodottnak semmiképp sem mondható összegnek az egyik kulcsa, hogy a kis méretű SUV gyártását költséghatékonysági okokból Lengyelországba, a Stellantis Tychy-ben található üzemébe helyezték át. Ezzel a Junior lesz a valaha volt első Alfa Romeo, amely nem Olaszországban készül – és éppen ebből származtak a bevezetőben említett bonyodalmak, amik az ottani politikusokat is megszólalásra késztették.

Ezzel kapcsolatban talán elég annyi, hogy egyes véleményformálók szerint törvényileg is tilos egy olasz városról elnevezett autót külföldön előállítani, míg mások a vásárlók megtévesztését látják egy lengyel gyártású, Milano nevű „termékben”. És bár egyelőre nem tudunk arról, hogy a fentieket hallva Hyundai Tucsonok, Kia Sorentók, Ferrari Californiák vagy épp Ford Torinók tulajdonosai jelezték volna tömegével, hogy becsapva érzik magukat, az Alfa Romeo hamar visszavonulót fújt, és bejelentette, hogy az ötajtós kocsit Milano helyett Junior néven hozzák majd forgalomba. Az új választás sem teljesen légből kapott, annak idején ugyanis ez a kifejezés zárt 2. helyen a névadásra kiírt közönségszavazáson az ominózus észak-olasz város mögött.

alfa_romeo_milano_3.png

A Junior a tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerül csaknem 30 országban, jövőre pedig újabb piacok következnek majd, így nagy biztonsággal kijelenthetjük, hogy előbb vagy utóbb a hazai utakon is feltűnik az első tisztán elektromos (és első külföldön gyártott), kalandos elnevezésű Alfa Romeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4318383425
süti beállítások módosítása