Abszolút rekordra fáj a Koenigsegg Jesko Absolut foga
2024. július 03. írta: autonet

Abszolút rekordra fáj a Koenigsegg Jesko Absolut foga

Az autók összehasonlításának egyik bevett módszere a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsuláshoz szükséges idő megadása, míg a sportosság szempontjából feljebb pozícionált modellek esetén olykor a 0-200 km/h-s sprintre vonatkozó adatot is feltüntetik. A 0-300 km/h-s, pláne a 0-400 km/h-s idő viszont már tényleg csak a „legőrültebb” hiperautók terepe – pont, amilyen a Koenigsegg Jesko Absolut! A kétajtós, extrém sportkocsi a napokban állított fel világrekordot az utóbb említett kategóriában, a közeljövőben pedig egy ennél is vonzóbb csúcsra törne. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkéből egyebek mellett az is kiderül, pontosan milyen további célt tűztek ki maguk elé a svéd luxusgyártónál.

koenigsegg_jesko_absolut_rekord_1.jpg

A világ 2019-es Genfi Autószalonon ismerhette meg az impozáns Agera utódjának szánt Koenigsegg Jeskót, amelynek premierje olyannyira jól sikerült, hogy az előzetesen gyártani szándékozott 125 példány minden egyes darabja elkelt már a nívós esemény ideje alatt. Az 5.1 literes, ikerturbós, E85-ös üzemanyaggal akár 1600 lóerős, V8-as motorral felszerelt, kb. 1300 kilogrammos kocsinak azóta két speciális változata, az Attack és az Absolut is napvilágot látott. Utóbbi verziónál csak az aerodinamikai finomhangolásra több ezer órát áldoztak a fejlesztők, ennek is köszönhetően a légellenállási tényezője még a szegmensben is figyelemre méltónak számító 0,278-as, ami már előrevetítette, hogy a jármű nagy dolgokra lesz képes.

Ez legkésőbb mostanra be is bizonyosodott, a Koenigsegg tesztpilótája, Markus Lundh ugyanis az örebrói reptér kifutóján mindössze 18,82 másodperc alatt érte el a Jesko Absoluttal a 400 km/h-s tempót. Ezt követően pedig igyekezett a lehető leggyorsabban megállni, melynek eredményeként a 0-400-0-s ideje 27,83 másodperces lett, ezzel nagyjából 1 másodpercet faragott a korábbi világrekordból – amelyet egyébként tavaly óta a vállalat egy másik remekműve, egy Regera tartott. A Koenigseggnél hozzátették, a kísérlethez használt jármű mindössze annyiban különbözött a forgalomban lévő társainál, hogy ellátták egy bukókerettel és egy speciális üléssel.

Ahogy arra a bevezetőben is utaltunk, ez „csak” egy állomás volt a Jesko Absolut karrierjében, ugyanis a svéd cég máris bejelentette, megcélozzák a közúton is használható kocsik sebességi világcsúcsát is. Ezt 2017 óta hivatalosan egy Koenigsegg Agera RS tartja 447,2 km/h-val, de további két gyártó is „igényt tart” a nagy presztízsű címre. Egy SSC Tuatara 2022-ben 475 km/h-val, egy Bugatti Chiron Super Sport 300+ pedig még 2019-ben 490,5 km/h-val repesztett, azonban előbbi túl sok részletében különbözött az utcai változattól, utóbbi pedig a szabályokkal ellentétben csak 1 irányban száguldott végig a pályán (a széles körben elismert rekordot két, ellentétes irányú kísérlet átlagából számolják ki).

A fentiek alapján a Koenigsegg Jesko Absolut képes lehet rá, hogy minden vitát lezáró tempót diktáljon, még akkor is, ha az utóbbi években a vállalat várakozásai is „szerényebbek” lettek ilyen téren. Debütálásakor Christian Von Koenigsegg vezérigazgató még 530 km/h körüli végsebességről beszélt, idén év elején viszont már „mindössze” 500 km/h-ban jelölték meg a célt, aminek elérésével az ígéretek szerint rövidesen meg is próbálkozik a csapat.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7018439847
süti beállítások módosítása