A 2024-es év is bővelkedett a különböző szuper-, sőt hiperautók premierjeiben, amelyeknél napjaink trendjeinek megfelelően egyre inkább az elektromos hajtás vált sztenderddé, de azért akadtak kivételek is. Az elképesztő teljesítményadatokkal (és igencsak borsos árcédulával) rendelkező járművek szerelmesei szerencsére már most biztosra vehetik, hogy 2025-ben is lesz miért böngészniük az autós világ híreit, a legtöbb gyártónál ugyanis már „ott van a csőben” a következő csúcsmodell. Ezekből a rövidesen leleplezésre és/vagy piacra dobásra kerülő remekművekből emelünk ki néhányat az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében, természetesen a teljesség igénye nélkül.
Nyílt titok, hogy a Ferrarinál küszöbön áll egy elektromos sportkocsi hivatalos bejelentése, amelyben kiviteltől függően 2 vagy 4 villanymotor kaphat helyet és alighanem 1000 lóerő feletti teljesítményt produkál majd. A patinás olasz vállalat ígéri, az autó minden elemében megfelel majd annak, amit az ember egy Ferraritól vár, beleértve a hanghatásokat is – a cég mostanra egy „elektromos kipufogót” is szabadalmaztatott. Ez persze nem jelenti azt, hogy a jövőben csak a „műhanggal” kell beérniük azoknak, akik a belsőégésű Ferrari-motorok zajára vágynak, hiszen érkezőben van az F250 kódnevű hibrid jármű is, amelyet a LaFerrari utódjának szánnak, és amelyben a várakozások szerint V6-os vagy V8-as motorok kapnak helyet.
Egy másik olasz luxusgyártó, a Lamborghini sem tétlenkedik, a közelmúltban debütált Revueltóból ugyanis alighanem jövőre érkezik egy még sportosabbra hangolt SVJ-változat. Tekintve, hogy már a 6.5 literes V12-essel és 3 villanymotorral operáló „alap” Revuelto is 1001 lóerőt és kb. 2,5 másodperces 0-100-as sprintidőt mondhat magáénak, az SVJ valóban az utak és a versenypályák „táplálékláncának” élmezőnyébe érkezik majd. A Lamborghini emellett egy új típussal is ringbe szállhat majd a dúsgazdag vevők kegyeiért: a Temerario ikerturbós V8-as erőforrásától is több mint 900 lóerőre lehet számítani.
A Chevrolet sem ül majd sokat a babérjain, a nemrég megismert Corvette ZR1 után ugyanis állítólag már érkezőben van a Corvette Zora, amelyet a ZR1 V8-asa mellett az E-Ray-ből ismerős hibrid rendszerrel is felszerelnek. Az eredmény: legalább 1220 lóerő és összkerék-meghajtás. A Bugatti eközben a Tourbillonnal igyekszik jövőre is odakerülni a címlapokra, nem is rossz esélyekkel: a francia branddel szinte egybeforrt négyturbós W16-os motort a Cosworth által fejlesztett V16-osra (és 3 elektromos motorra) cserélő kocsi 1800 lóerővel igyekszik sokkolni a riválisokat. De beszáll a „számháborúba” a Porsche is, amely a Mission X koncepcióautóra (képünkön) építve készíti el saját villany-hiperautóját, amely a 918 Spyder helyét veszi át a cég kínálatában.
És ahogy arra a bevezetőben is utaltunk, a sort még hosszasan lehetne sorolni, az Aston Martin Vantage-tól, a Mercedes-AMG GT 4-Door Coupén át egészen a Jaguar közelmúltban beígért, Type 00 névre keresztelt, meghökkenő elektromos autójáig. Az mindenesetre talán már ebből a rövid merítésből is látszik: ha elképesztő sportkocsikról van szó, 2025-ben sem fogunk unatkozni!