Egyre közelebb van az a pillanat, amikor az ember jártában-keltében nemcsak Xiaomi okostelefonokba és más szórakoztatóelektronikai eszközökbe, hanem Xiaomi autókba is belebotlik majd. A 2021 óta járműipari divízióval is rendelkező kínai techóriás ugyanis a közelmúltban dedikáltan célba vette a nemzetközi piacokat, ez alatt pedig, mivel tisztán elektromos kocsik gyártójáról van szó, minden bizonnyal elsősorban Európát értik. A közelgő térnyerés egyik fő letéteményese lehet a YU7 nevű, közepes méretű SUV is, amelyből a minap egy új, minden eddiginél „kitartóbb” verzió érkezésére is fény derült. Ennek apropóján az Auto Check Center mostani írásában a Tesla Model Y erős globális riválisának ígérkező típusról ejtünk néhány szót.
Nem véletlenül fogalmaztunk az imént úgy, hogy „fény derült” egy új változatra, hiszen nem egy hagyományos bejelentésről van szó, hanem a kínai autóknál egyébként nem szokatlan módon a helyi ipari és technológiai minisztériumhoz benyújtott kérelem nyomán lett figyelmes a nemzetközi média a legifjabb YU7-re. Ami miatt mindez nagy visszhangot váltott ki, az nem más, minthogy az 1 darab, 320 lóerős villanymotorral ellátott variáns minden korábbi kivitelnél nagyobb, a hírek szerint 835 kilométeres hatótávval rendelkezik. Ez még akkor is tekintélyes adat, ha hozzáfűzzük, hogy mindezt a világviszonylatban elfogadottabb WLTP-hez képest „engedékenyebb” kínai CLTC szabvány szerint kell érteni.
Ha a YU7 teljes palettáját nézzük, akkor teljesítményt illetően egyértelműen alulra érkezik a frissítés, hiszen korábban már sor került a dupla motoros, összkerekes, 496 lóerős verzió, valamint ennek még inkább teljesítményre kihegyezett rokona, a nem kevesebb mint 691 lóerős változat premierjére. Értelemszerűen ezekkel a modellekkel a fentinél kevesebb, a tesztek alapján 670-760 kilométert lehet megtenni újratöltés nélkül. A gyártó korábban közölte, a YU7 a 800 Voltos töltési rendszereket is támogatja, így 5 perc alatt akár 200 kilométer megtételére is elegendő energia táplálható a 101,7 kWh-s akkumulátorokba.
Ami a kocsi egyéb paramétereit illeti, félig viccesen írhatnánk, hogy valószínűleg Kínában más adózási kategóriába sorolják az 5 méter feletti járműveket, ugyanis a YU7 „gyanús” módon éppen 4999 milliméter hosszú – emellett pedig 1996 mm széles és 1600 mm magas. A tömegével eközben szintén feszegeti a még közepesnek mondható méretű szabadidő-autók szegmensének határát: az 1 motoros kivitel kb. 2300, a 2 motoros pedig nagyjából 2400 kilogrammot nyom.
Az ígéretek alapján a YU7-esek már idén nyáron az utakra kerülhetnek hazájukban, ezt követően pedig indulhat a külföldi karrierjük is. A Xiaomi saját HyperOS operációs rendszerével felvértezett, fejlett önvezető funkciókra is felkészített SUV a nemzetközi sajtó várakozásai szerint kiviteltől függően 250-350 ezer jüanos, azaz forintban kifejezve hozzávetőlegesen 12-17 millió forintos áron nyithat. Abból kiindulva, hogy a Xiaomi első autójából, a SU7 nevű sportos szedánból fél év alatt több mint 100 ezret adtak el, könnyen lehet, hogy idővel a tömegtrendekhez jobban illeszkedő YU7 valóban számottevő szereplője lesz a villany-divatterepjárók globális piacának.
Képünk forrása: Xiaomi Motors/Weibo