Így költenek el fél perc alatt 7 millió dollárt az autógyártók
2024. február 09. írta: autonet

Így költenek el fél perc alatt 7 millió dollárt az autógyártók

Vasárnap éjszaka (magyar idő szerint inkább már hétfő hajnalban) rendezik az észak-amerikai profi amerikaifutball-liga (NFL) nagydöntőjét, azaz a világszerte egyre nagyobb figyelemmel kísért Super Bowlt. És hogy miért érdekes mindez a carXpert szervizhálózat itteni híreinek olvasói számára? Többek közt azért, mert az esemény legalább annyira híres a szünetekben sugárzott reklámjairól, mint magáról a mérkőzésről, márpedig előbbiből évről évre kiveszik a részüket a járműgyártók is. Ennek megfelelően mi is összegyűjtöttük, idén kik nem sajnálják a dollármilliókat önmaguk vagy épp új modelljeik népszerűsítésére!

super_bowl_autos_reklamok_1.jpg

Az eddig napvilágra került információk alapján az autóipar némiképp behúzta a féket a Super Bowlt illetően: összesítések szerint amíg 2022-ben még a szektor 10, tavaly pedig 8 vállalata tűnt fel a reklámblokkokban, addig ezúttal mindössze 4 (plusz 1) cég fizette ki az igencsak borsos, 30 másodpercenként 7 millió dolláros (átszámítva kb. 2,5 milliárd forintos) összeget a megjelenésért. Úgy fest, sokaknak ez most túl drága volt, még úgyis, hogy az NFL-finálénál jobb lehetőség nincs arra, hogy az egyik legfontosabb piacnak számító USA potenciális vásárlóihoz eljussanak: a tavalyi meccset a lakosság több mint harmada, 115 millió fő látta.

Térjünk rá akkor azokra, akik viszont kitartottak a 130 országban (köztük hazánkban is) sugárzott show mellett. A Volkswagennek például jó oka volt erre, hiszen éppen most ünnepli amerikai jelenlétének 75. évfordulóját. Ennek apropóján a német vállalat egy igazi időutazást jelentő reklámmal készül, amelyben az „ős-Bogártól” egészen napjaink villanyautóiig (pl. ID. Buzz) számos kocsijuk feltűnik.

super_bowl_autos_reklamok_2.jpg

Egy másik német gyártó, a BMW az egyik legfrissebb elektromos modellje, az i5 promotálására használja fel a világ legdrágább másodperceit. A kétféle változatban készülő újdonság csúcsváltozata (a képünkön látható i5 M60 xDrive) 601 lóerős teljesítménnyel és mintegy 800 Nm-es nyomatékkal igyekszik belopni magát a „konnektoros” járművek iránt lassacskán egyre fogékonyabb amerikai vevők szívébe.

A Kia szintén egy új villanyautóját, jelesül a három üléssoros EV9-et tolja majd előtérbe. Az 500 kilométer feletti hatótávval rendelkező SUV a viszonylag rövid eddigi pályafutása alatt is több rangos díjat zsebelt be, így bőven képes lehet majd behozni a mostani sok millió dolláros reklámköltését. A legkevesebb konkrétum pedig a Toyota hirdetéséről szivárgott ki: a várakozások szerint a japán óriásvállalatnál a főszerepet a nemrégiben megújult, az USA egyik legkapósabb szegmensében vitézkedő Land Cruiser kapja majd.

super_bowl_autos_reklamok_4.jpg

A fentebb említett „plusz 1” pedig a Kawasaki lesz, amely bár elsősorban a motorkerékpárjairól ismert, ezúttal egy négykerekű, méghozzá a Ridge nevű off-road járgány eladásainak fokozása kedvéért áldozza fel marketingbüdzséjének igen nagy szeletét.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4518322307
süti beállítások módosítása