Viszonylag régen hallottunk már a Lotus Evija felől, a már-már „kínos csendet” pedig a jelek szerint a patinás brit gyártó vezetősége is érzékelte, és gyorsan gondoskodtak is arról, hogy ismét legyen egy kis hírverés tisztán elektromos hiperautójuk körül. A több mint 2000 lóerős járművet ellátták egy méretes hátsó szárnnyal, további finomításokat végeztek az aerodinamika terén, majd repesztettek vele egy pokolian gyors kört a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a minap közzétett rekord kapcsán az átszámítva több mint 800 millió forintos „villanyszörnyről” ejtünk néhány szót.
Az átalakítás után a Lotus Evija X nevet kapott kocsi egész pontosan 6:24.047 alatt ért körbe a 20,832 kilométeres németországi aszfaltcsíkon, ezzel a valaha volt harmadik legjobb időt produkálta a „Zöld Pokolban”. Ennél csak a Porsche 919 Hybrid EVO és a Volkswagen ID.R volt fürgébb, ám mivel ezek speciálisan versenyzésre épített típusok, kijelenthetjük, hogy az Evija X a valaha volt leggyorsabb olyan modell, amely nagyrészt megegyezik az utcai változattal.
Ami ezt a bizonyos, közúti forgalomban is használható verziót illeti, a már 2019-ben bemutatott Evijában összesen 4 villanymotor található (minden keréknél 1), melyek együttesen 2011 lóerős teljesítményre és 1704 Nm-es maximális nyomatékra képesek. Ennek köszönhetően a kétüléses, pillangóajtókkal ellátott autó kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de a 300 km/h eléréséhez is alig 9 mp-re van szüksége – és még ez sem a csúcs, a végsebessége ugyanis 350 km/h környékén van. Az Evijában egy 93 kWh-s akkumulátor kapott helyet, melynek révén akár több mint 300 kilométert is megtehet újratöltés nélkül.
A 4,46 méter hosszú, kereken 2 méter széles és 1,12 méter magas, az elektromos hajtással járó jelentős többletsúly ellenére is 2 tonna alatti (egész pontosan 1887 kilogrammos) kupéból a Lotus a tervek szerint összesen 130 darabot gyárt majd le, egyenként 2,3 millió dolláros, azaz kb. 840 millió forintos áron. Érdekesség, hogy a premierje idején a legelső 100%-ig elektromos Lotusnak számító kocsi (azóta pl. az Eletre nevű SUV is csatlakozott a villanypalettához) első példányát tavaly nyáron a Formula–1-es világbajnok Jenson Button vehette át.
Borítékolható, hogy a mostani rekord némiképp megdobja majd az Evija iránti érdeklődést, hiszen – némi iróniával élve – „ki ne akarna” egy olyan járművel szinte azonos technikával haladni a forgalomban, amely kb. 195 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a 154 kanyarral teletűzdelt Nürburgringet.