Ideértek a sportos Yaris vadonatúj változatai
2024. július 03. írta: autonet

Ideértek a sportos Yaris vadonatúj változatai

Idén év elején debütált hazájában a megújult Toyota GR Yaris, a világ legnagyobb autógyártója pedig akkor azt ígérte, a kimondottan népszerű, sportos ferdehátú nyáron Európába is megérkezik. Nos, a japánok állták is a szavukat, ennek megfelelően a napokban Magyarországon is elérhető vált a típus, amelynek korábban példa nélküli, automataváltós verziója a hírek szerint több mint 20 millió forintba kerül majd. Azt, hogy ez megéri-e, mindenkinek magának kell eldöntenie, mindenesetre az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében igyekszünk néhány támpontot adni a válaszhoz.

toyota_gr_yaris_uj_1.jpg

A GR Yaris még 2020 őszén, a Toyota motorsport részlegének (Gazoo Racing) közreműködésével született meg, méghozzá kettős céllal. A fejlesztők szeme előtt kezdettől fogva a rali-világbajnokságon (WRC) való részvétel lebegett, többek közt ennek köszönhető, hogy a kocsi az alap Yarisszal ellentétben négykerék-meghajtású lett. A vezetőség pedig természetesen azt várta, hogy a kompakt sportkocsi a vásárlók körében is kelendő legyen.

Ennyi idő távlatából nyugodtan kijelenthetjük, mindkét szempontból sikeresnek mondható a „projekt”. A GR Yarisra épülő raliautó a 2022-es szezonban mutatkozott be a WRC-mezőnyében, és rögtön el is hódította az egyéni (Kalle Rovanperä) és a konstruktőri vb-címet, tavaly pedig mindkét elsőséget megismételte. Mi tagadás, mindez jó reklám a jármű közúti változatának, ami az eladási adatokon is meglátszik: médiaértesülések alapján csak Európában majdnem 20 ezret adtak már el belőle. Nem is véletlen, hogy a Toyota nemrég az említett „ráncfelvarrással” igyekezett meglovagolni a hullámot.

toyota_gr_yaris_uj_2.jpg

A szembetűnő külső módosítások mellett az európai piacon bevezetett autó 1.6 literes, háromhengeres turbós benzinmotorjának teljesítménye 280 lóerőre nőtt, ezzel mintegy 20 lóerővel izmosabb, mint a közvetlen elődje – ugyanakkor nagyjából ugyanennyivel gyengébb, mint a vadonatúj GR Yaris japánban kapható csúcsverziója. A körülbelül 4 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,45 méter magas, szűk 1,3 tonnás kocsi 390 Nm-es maximális nyomatékot tudhat magáénak, 0-ról 100 km /h-ra történő gyorsulása pedig a várakozások alapján kevesebb mint 5,5 másodpercet vesz igénybe.

toyota_gr_yaris_uj_3.jpg

Az interneten fellelhető információk szerint a hatfokozatú kézi váltós kivitel alapára idehaza 19,5 millió forint, míg a már említett, nyolcsebességes automata váltóval felszerelt variánsért már minimum 22 milliót kell fizetni. Összehasonlításképpen, utóbbi összegből jelen állás szerint akár 3 darab új, „normál” Toyota Yarist is lehetne venni. Könnyen lehet azonban, hogy lesz olyan magyar vásárló, aki ennél is lényegesen magasabb összeget fizet majd egy új GR Yarisért, és itt most nem is a választható extrákra gondolunk. A Toyota ugyanis a közelmúltban a sikeres ralipárosa előtt tisztelegve piacra dobta a Rovanperä-, illetve az Ogier-különkiadásokat, amelyekből az erősen limitált, mindössze 100-100 darabos széria ellenére a korábbi hírek alapján 1-1 példány Magyarországon köthet majd ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr418439841
süti beállítások módosítása