„Szuper-túraautót” mutatott be az Aston Martin
2023. május 30. írta: autonet

„Szuper-túraautót” mutatott be az Aston Martin

Amikor az Aston Martin bemutatta némiképp áttervezett logóját, már akkor jelezték, hogy az új emblémát a márka következő generációs sportkocsijai viselik majd először. Most meg is érkezett ezek közül az első, a DB12, amelyet a brit gyártó „super tourer”-ként, azaz „szuper-túraautóként” konferált fel. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a kétajtós kupéról – amelynek egyik példánya egy jótékonysági árverésen már gazdára is talált – rendelkezésre álló információkat foglaljuk össze.

aston_martin_db12_4.jpg

Az Aston Martin DB11 2016-ban debütált, így az autóiparban megszokott ciklusokat nézve éppen ideje volt az utód piacra dobásának. Első ránézésre a minap leleplezett DB12 nem sokban különbözik elődjétől, bár a nagyobb hűtőrács és a már említett, újragondolt szárnyas logó azért elárulja, hogy egy újdonságról van szó. A brand modelljeit jól ismerők ezenkívül DBS-szerű „beütéseket” is felfedezhetnek a legifjabb Aston Martinon.

A kaszni alatt már akadnak változások, többek közt, hogy a DB12 nem kapta meg a vállalat saját fejlesztésű, 5.2 literes, V12-es motorját, helyette „be kell érje” a Mercedestől érkező 4.0 literes, V8-as erőforrással. A teljesítmény terén való előrelépés ennek ellenére alapelvárás volt, ezért a fejlesztők alaposan ki is tettek magukért: a nyolchengeres motor a DB11-ben 535 lóerőt tudott, ami a DB12 esetén 680 lóerőre nőtt! Beszédes, hogy az előd még a V12-es erőforrással felszerelve is gyengébb (639 lóerős) volt ennél.

A 700 Nm-es csúcsnyomatékra képes kocsi álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig a tesztek alapján 325 km/h környékén van. A nyolcsebességes ZF automata váltóval felszerelt, hátsókerék-meghajtású DB12 az ígéretek szerint minden eddiginél dinamikusabb vezetési élményt nyújt, amihez hozzájárul az is, hogy a karbonszálas anyagok kiterjedt használatának is köszönhetően az autó mintegy 100 kilogrammot „fogyott” az előző modellhez képest.

Ahogy arra a bevezetőben utaltunk, a szuper-túraautó legelső darabja a napokban egy nagyszabású jótékonysági eseményen kelt el. Az Aston Martin természetesen kiaknázta, hogy a Forma–1-es csapatának mostanság elég jól megy, ezért a szóban forgó járművön Fernando Alonso és Lance Stroll aláírása is ott díszeleg. A tulajdonosnak 1,6 millió dollárt, vagyis átszámítva nagyjából 555 millió forintot kellett fizetnie a különleges DB12-ért. A további példányok már nem kerülnek majd ennyibe, de azért olcsónak így sem lehet nevezni őket: a rendszeres szállítások várhatóan idén ősszel kezdődnek, 245 ezer dolláros, azaz kb. 85 millió forintos árcédulák kíséretében.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7418135594
süti beállítások módosítása