Amikor az autó nem a második, hanem az első otthonunk
2023. június 28. írta: autonet

Amikor az autó nem a második, hanem az első otthonunk

A Škoda Akadémia növendékei 2014 óta minden évben megterveznek és el is készítenek egy-egy izgalmas koncepcióautót, ezzel is bizonyítva, milyen magas szintű képzést kaptak a vállalat szakiskolájában. Az évek során rukkoltak már elő Citigo-modellen alapuló buggy-val, kabrióvá varázsolt Scalával vagy épp raliautóvá alakuló Kamiq-kal – ezúttal pedig egy teljesen elektromos Enyaq-ot vettek kezelésbe, hogy megalkossák a Roadiaq nevű „multifunkciós” kocsit. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a minap leleplezett, akár napi 24 óra eltöltésére is alkalmas „vizsgajárműről” lesz szó.

skoda_roadiaq_uj_2.jpg

Elnézve, hogy a Volkswagen Csoporthoz tartozó cseh márka is egyre ölesebb léptekkel halad a villanyosítás útján, várható volt, hogy előbb-utóbb az akadémiai diákok is egy tisztán elektromos Škoda módosításába fognak bele. A 29 tanuló összesen 2000 munkaórája révén megszülető Roadiaq a hírek szerint „hozza” az alapjául szolgáló Enyaq 80x Sportline számait, azaz 261 lóerős teljesítményre és 425 Nm-es csúcsnyomatékra képes, a 82 kWh-s akkumulátorának köszönhetően pedig akár 495 kilométert is meg tud tenni újratöltés nélkül.

Ugyancsak változatlan maradt az eredeti autó hosszúsága (4,65 méter) és szélessége (1,88 m), a magasság azonban a mellékelt fotón is látható „puttony” révén több mint 40 centiméterrel gyarapodott (2,05 méterre). A tengelytáv és a hasmagasság is nőtt valamelyest – az igazi átalakulás azonban az autó belsejében ment vége.

A Roadiaq koncepciója ugyanis az volt, hogy egy olyan jármű jöjjön létre, amely az utazás mellett a „home office”-jellegű munkavégzésre és a pihenésre is alkalmas. Ennek megfelelően az utastérben helyet kapott egyebek mellett egy ágy, egy minikonyha, egy 27 colos monitor, némi tárolószekrény, és természetesen az állandó internetkapcsolat és a dokkolóegység is adott.

A hivatalosan smaragdzöld és holdfehér fényezést és 21 colos Supernova-kerekeket kapott Roadiaq-hoz a kor elvárásainak megfelelően jó pár fenntartható alapanyagot, köztük 100%-ban újrahasznosított textilt használtak fel, az elektromos fedélzeti eszközök pedig akár napelemek segítségével is működtethetőek. A dolgozó- és lakóautóvá avanzsált, vadiúj Enyaq a Škoda Akadémia korábbi tanulmányautóihoz hasonlóan megmarad egyszeri alkotásnak – a modern nomádok legnagyobb bánatára.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1918155342
süti beállítások módosítása