Tovább tart a várakozás a McLaren Arturára
2023. július 13. írta: autonet

Tovább tart a várakozás a McLaren Arturára

A McLaren háza táján mostanság lenne ok az örömre, a wokingi vállalat Formula–1-es csapata ugyanis épp kezd magára találni (ezt mutatja az előző hétvégi Brit Nagydíjon elért 2. és 4. helyezés), a legújabb hiperautójuk körüli problémák azonban rányomhatják a bélyegüket a cég hangulatára. A nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint ugyanis az Artura nevű kétüléses sportkocsi leendő tulajdonosainak újabb 4 hónapos csúszással kell számolniuk a szállításoknál. Annak érdekében, hogy az Automeister szervizhálózat itteni bejegyzéseinek olvasói eldönthessék, „megéri-e” vevőknek várni a járműre, röviden bemutatjuk a késlekedő hibrid kupét.

Az „art” és „future”, azaz „művészet” és „jövő” szavakból képzett Artura érkezését már 2020-ban belengette a McLaren, azonban a koronavírus-járvány, majd a nemzetközi chiphiány ezt a projektet is alaposan visszavetette. A gyártást később azért kellett felfüggeszteni, mert a cégnél nem voltak elégedettek a kocsi teljesítményével, minőségével, ezért „visszaküldték” a fejlesztőrészleghez.

mclaren_artura_kesik_1.jpg

A márka elöljárói akkor arról beszéltek, a múltban többször is elkövették azt a hibát, hogy nem eléggé kiforrott modelleket dobtak piacra idő előtt, és nem akarnak még egyszer ebbe a folyóba lépni. Ha ez nem lett volna elég, tavaly év végén kiderült, hogy a már elkészült példányok egy része a magasnyomású üzemanyagrendszerben fellépő gondok miatt tűzveszélyes lehet, emiatt összesen 164 Arturát kellett visszahívni.

A McLaren történetének második hibrid (a P1 után) és legelső V6-os motorral ellátott autójának karrierje tehát egyelőre nem alakul simán – pedig, ha végül valóban „kiforrottá” válik, méltó kihívója lehet többek közt a Ferrari 296 GTB-nek a hibrid sportkocsik mezőnyében. Az Arturában egy 3.0 literes, ikerturbós, hathengeres erőforrás és egy kisebb villanymotor kapott helyet, melyek együttes teljesítménye 680 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 720 Nm. A kupé a tesztek alapján 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, de a 200-as tempó eléréséhez sincs szüksége 8,3 másodpercnél többre, végsebessége pedig 330 km/h környékén van.

A kocsiban egy 7.4 kWh-s akkumulátor található, mellyel akár 30 kilométer is megtehető tisztán elektromos üzemmódban. Érdekesség, hogy a McLaren Artura annak ellenére is csak kb. 45 kilogrammal nehezebb, mint elődje, az 570S, hogy a villanyautós komponensek összesen 130 kg-ot nyomnak.

Az impozáns sportautó indulóára kapcsán 237,5 ezer dolláros, azaz forintban kifejezve körülbelül 83 milliós összegről olvasni. Nyugodtan mondhatjuk, azoknak, akik ennyit ki tudnak fizetni érte, vélhetően annak ellenére is van mivel furikázniuk, hogy az Arturára a jelek szerint még kicsit várniuk kell.  

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618166282
süti beállítások módosítása