Tovább folytatódik a tisztán elektromos csúcssportkocsik gyártói között dúló „számháború”! A legújabb nevező a Mercedes-AMG, amely a szokásoktól eltérően ezúttal önállóan alkot meg egy járművet, amely nemcsak a stuttgarti márka valaha készült legerősebb utcai autója lesz, de a neves riválisoknak – a Teslától a Lucidon át a Porschéig – is alaposan feladhatja a leckét. A napokban a villanymotorokat fejlesztő YASA cég illetékese árult el néhány részletet a nemzetközi sajtónak a lélegzetelállítónak ígérkező kupéról – amelyet most ennek apropóján górcső alá veszünk az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.
A több mint félévszázados múltra visszatekintő AMG-t eddig elsősorban a Mercedes-Benz modellek sportosra szabott változatainak felelőseként ismertük, azonban a jelek szerint a részleg az egyre inkább küszöbön álló villanykorszakban ennél szabadabb kezet kaphat. Ennek egyik előfutára volt a tavaly tavasszal bemutatott Vision AMG Concept, amely az ígéretek szerint a látványtervekhez nagyon hasonló formában jelenik majd meg az utakon, a tervek szerint 2025-ben.
Ennek alapján egy 5,1 méter hosszú, extrém alacsonyan ülő karosszériával ellátott, nyújtott tengelytávú és kifejezetten rövid túlnyúlásokkal rendelkező, négyajtós villanykupé érkezésére kell felkészülni. A teljesítményadatokat illetően a németek eddig csínján bántak az információkkal, azonban leányvállalatuk, a korábban a Ferrari SF90 Stradale-hez is motort szállító YASA első embere, Tim Woolmer most jóval közlékenyebbnek bizonyult.
Elmondása alapján a fejlesztés alatt álló AMG-kocsiban a brit gyökerű cég védjegyének számító, axiális fluxusú elektromos motorok kapnak majd helyet. Az egyenként mindössze 24 kilogrammot nyomó remekművek 480 lóerőre és mintegy 800 Nm-es csúcsnyomatékra képesek. Mindez azt jelenti, hogy ha ezekből kettő kerül az autóba, máris minden idők legnagyobb teljesítményű, sorozatgyártású Mercedes-AMG-jéről beszélhetünk majd: ezt a címet jelenleg a 843 lóerős, hibrid GT 63 S E Performance birtokolja.
Ráadásul az sem lenne meglepő, ha a mérnökök 3 villanyerőforrásnak is „találnának helyet”, ahogy arra a Tesla Model S Plaid, a Lucid Air Sapphire vagy épp az érkezőfélben lévő új Porsche Taycan esetén már akadnak példák. Ez esetben óvatos becslések szerint is 1400 lóerős rendszerteljesítmény jöhet ki, ami már a többek közt a Bugatti és a Koenigsegg által fémjelzett „hiperautós” szegmens határait súrolja.
A fentebb leírtakból már kikövetkeztethető, hogy a hivatalosan a Mercedes-AMG GT63 tisztán elektromos alternatívájának szánt kocsi nem egy már létező alapra, hanem egy vadonatúj – AMG.EA nevet viselő – platformra épül majd. Tekintve, hogy a gyártók a legritkább esetben szoktak egyetlen modell kedvéért előrukkolni ilyennel, ez már előrevetíti, hogy a jövőben alighanem még több villany-AMG száll majd ringbe ebben a méregdrága, ám egyre sűrűbb mezőnyben.