Még sosem rendeztek helyi idő szerint annyira későn rajtoló futamot a Formula–1 1950 óta íródó történetében, mint az előttünk álló hétvégén esedékes Las Vegas-i Nagydíj. Mondhatjuk persze, hogy az éjszakai körözés méltó lesz „A bűn városaként” is emlegetett helyhez, főleg, hogy a száguldásra többek közt a kaszinókról híres The Strip nevű sugárúton kerül sor. Ezenkívül is számos érdekesség akad az idény utolsó előtti – a bajnokságok szempontjából túl nagy téttel már nem bíró – versenyével kapcsolatban. Ezekből szemezgetünk az Automeister szervizhálózat aktuális írásában!
Negyvenegy esztendő után tér vissza a száguldó cirkusz Las Vegasba, a körítés azonban ezúttal egészen más lesz. 1982-ben még az ikonikus Caesars Palace kaszinó parkolójában(!) kialakított pályán folyt a küzdelem a pontokért, míg most a szimulációk szerint egy a monzaihoz hasonló (250 km/h körüli) átlagsebességet, és 340 km/h feletti csúcstempót ígérő viadalra van kilátás.
Ugyancsak az ominózus 1982-es idényben fordult elő utoljára, hogy az Egyesült Államok 3 futamot is rendezett egy szezonban – ezt azóta is csak Olaszország mondhatta el magáról a Covidtól sújtott 2020-as évben. Annak idején Vegas mellett Long Beach és Detroit szerepelt a naptárban, míg idén a mezőny már járt Miamiban és Austinban, hogy aztán most felavassa a 6,2 kilométer hosszú, 17 kanyarral tűzdelt, utcai pályát.
Majdnem ugyanilyen sokat kell visszamennünk az időben, ha az ezt megelőző utolsó szombati versenyt keressük: az 1985-ös Dél-Afrikai Nagydíj után fordul elő ismét, hogy az F1 egy nappal előrébb hozza az eseményeket. Más kérdés, hogy ebből mi itt Európában keveset veszünk majd észre, a szombat késő esti (22:00) rajt ugyanis magyar idő szerint már vasárnap hajnali 7 órát jelent.
A döntés mögött nem meglepő módon a globális nézettség maximalizálása áll, ez az idősáv ugyanis Amerikában még nem (túl) kései, Európában már nem (túl) korai, Ázsiában pedig egyenesen kényelmes. Az időmérő edzés ráadásul még extrémebb időpontban, éjfélkor veszi kezdetét (idehaza szombat reggel 9 óra), amikorra a meteorológusok 10 Celsius-fok alatti hőmérsékletet jósolnak, ami igencsak megnehezítheti majd a csapatok dolgát.
Ezzel a nem akármilyen hétvégével ünnepli tehát a Forma–1 az 1100. nagydíját, amely a szakértők többségének véleménye alapján egy izgalmas, az aszfalcsík vonalvezetését látva remélhetőleg sok előzéssel tarkított küzdelmet hozhat. Mi tagadás, a rajongók érdeke is az, hogy a helyszín megfeleljen a fenti elvárásoknak, Las Vegasnak ugyanis már most 10 évre szóló szerződése van a szériával – és mégiscsak jobb lenne a következő évtizedben szórakoztató, és a „szerencsejátékok fővárosához” méltóan kiszámíthatatlan, futamokat látni.