„Titokban” BMW-re vágyunk, de Suzukit és Toyotát veszünk
2024. január 11. írta: autonet

„Titokban” BMW-re vágyunk, de Suzukit és Toyotát veszünk

Egymás után a második évben lett Magyarország legkelendőbb új autója a Suzuki S-Cross: a Datahouse adatai szerint az Esztergomban készülő ötajtós SUV-ból 5936 darabot értékesítettek 2023-ban. A dobogóra egy másik idehaza gyártott Suzuki is felfért, ám a márkák különversenyét ezzel együtt is egy másik japán óriás nyerte. Ha azonban azt vizsgáljuk, hogy mely brandekre kerestek rá legtöbbször a magyar internetezők, már egy egészen más toplistát látunk. Az ezekkel kapcsolatos érdekességekről szól az Automeister szervizhálózat 2024-es nyitócikke.

nepszeru_autok_1.jpg

A hazai újautó-piac továbbra is tartó lejtmenetét jól jelzi, hogy míg 2022-ben még nagyjából 7100 példány kellett az S-Crossnak (képünkön) az abszolút elsőséghez, addig a fentebb említett módon tavaly már 6000-nél kevesebb eladás is elég volt ugyanehhez. Nem sokon múlt, hogy a harmadik generációját taposó szabadidő-autót le is taszítsák a trónról, a Škoda Octaviákból ugyanis 5608 db talált gazdára a mögöttünk hagyott esztendőben. A csehek népszerű családi kocsija ezzel az év egyik legnagyobb nyertese lett, 2022-ben ugyanis még csak mindössze 3200 db kelt el belőle. Az ígéretek szerint ráadásul a modell februárban jelentős frissítésen esik át, így nem kizárt, hogy idén az első helyet is megostromolja majd.

A képzeletbeli pódium harmadik fokára a magyar Suzuki-üzem másik „terméke”, a Vitara gördült fel (4979 db), jócskán megelőzve a Toyota Corolla (3238 db) és a Kia Ceed (3235 db) duóját. A top10 mezőnyét a Dacia Duster (2487 db), a Toyota Yaris Cross (2139 db), a Toyota C-HR (2005 db), a Ford Tourneo Custom (1956 db) és a Toyota Yaris (1852) egészíti ki.

nepszeru_autok_3.jpg

Abból, hogy a legjobb tíz között 4 Toyota is szerepel, már nem nehéz kitalálni, hogy a gyártók közt ők végeztek az élen (összesen 14 222 autót adtak el idehaza 2023-ban), felülmúlva a Suzuki (12 167 db) és a Škoda (10 916 db) számait. A további sorrend ebben a kategóriában: Volkswagen, Kia, Ford, BMW, Mercedes-Benz, Dacia, Opel.

A márkák közt tehát a BMW is befért az élmezőnybe – azonban bizonyos jelek szerint a tényleges vásárlóknál sokkal többen is választanák a bajor gyártó új autóit, ha tehetnék. A Compare the Market nevű cég ugyanis a Google keresési trendjei alapján megvizsgálta, hogy az egyes országokban mely brandekre voltak a legkíváncsibbak az emberek 2023-ban. Márpedig ebben a statisztikában Magyarország neve mellett (hasonlóan egyébként a régió legtöbb államához) a BMW szerepel az első helyen, a másodikon némi meglepetésre(?) a Tesla, a harmadikon pedig az Audi. Tegyük gyorsan hozzá, számtalan oka lehet annak, hogy valaki rákeres egy adott márkára, de mindent egybevetve a világ leglátogatottabb weboldalának adatai azért elég jól alkalmasak a széleskörű érdeklődés/szimpátia mérésére.

nepszeru_autok_2.jpg

A „Google-versenyben” egyébként globális viszonylatban a Toyota győzött (64 országban is az ő nevük után kutattak a legtöbben), míg a Tesla egy óriási ugrással feljött a 2. pozícióba (29 ország), kicsivel lehagyva a magyar kedvenc BMW-t (26 ország).

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2218300571
süti beállítások módosítása