Éppen ezekben a hetekben „ünnepli” 10. születésnapját a Porsche Macan, amely a jeles alkalomra ugyanazt az „ajándékot” kapta a fejlesztőktől, mint manapság oly sok másik típus: a minap bejelentették, hogy érkeznek a kompakt luxus-SUV teljesen elektromos változatai! Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet jelenleg tudni a stuttgarti székhelyű gyártó első villany-szabadidőautóiról.
A „Cayenne Junior” becenévvel is illetett Macan 2016-ban, 2019-ben és 2021-ben is átesett egy-egy frissítésen, az első igazi generációváltásra azonban mostanáig kellett várni. A kocsi elődjéhez képest lényegében változatlan szélesség (1,94 méter) és magasság (1,62 méter) mellett valamelyest hosszabb (4,78 méteres) lett, a csaknem 9 cm-rel bővülő tengelytávból pedig minden bizonnyal a kényelemre vágyó utasok profitálnak majd. Mivel elárultuk, hogy az újdonság kizárólag elektromos verziókban érkezik, az már senkit sem lep meg, hogy a legnagyobb változás a tömeg terén figyelhető meg: az érkező Macan a korábbinál mintegy 500 kg-mal többet, kb. 2,3-2,4 tonnát nyom.
Egyelőre két, egyaránt dupla motoros, összkerékhajtású variánst mutatott be hivatalosan a Porsche. A belépőszintet a Macan 4 jelenti majd a maga 402 lóerős teljesítményével és 650 Nm-es csúcsnyomatékával. A Macan Turbo pedig már 630 lóerős, ezzel magasan az eddigi legizmosabb Macan lesz – a jelenlegi csúcstartónak házon belül a 2022-ben debütált, 2.9 literes, V6-os motorral felszerelt Macan GTS (440 lóerő) számít. A Turbo nevű kivitel egészen elképesztő, 1130 Nm-es nyomatékra képes, így nem csoda, hogy mintegy 3,3 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni. Végsebessége pedig a 260 km/h, ami már-már üdítő, hisz mostanság a legtöbb villany-sportkocsinál ennél jóval lentebb húzzák meg a határt.
A Porsche első tisztán elektromos SUV-jába 95 kWh-nyi hasznos kapacitású akkumulátor kerül, ami a tesztek alapján nagyjából 600 kilométer megtételét teszi lehetővé újratöltés nélkül. A hatótáv kitolását a vállalat közlése alapján a szegmensében igencsak figyelemre méltónak számító, 0,25-ös ellenállási tényező is lehetővé teszi. A vadonatúj Macanoknak pedig az ígéretek szerint a praktikusság terén sincs okuk a szégyenkezésre: a normál esetben 540 literes csomagtér a hátsó ülések ledöntésével kb. 1350 literesre bővíthető, míg a vontatási kapacitás elérheti a 2 tonnát.
Az egyelőre ismeretlen árfekvésű új Macanok a lipcsei Porsche-üzemben készülnek majd, méghozzá elég szoros határidővel, az első tulajdonosok ugyanis állítólag már idén átvehetik saját példányaikat. A luxus-SUV-nak egyébként az Audi A6 e-tron és Q6 e-tron képében lesz két testvérmodellje is: a három autó egyaránt a Volkswagen csoport Premium Platform Electric (PPE) alapjára épül.