Élesedik a japán „roadster-belharc”
2024. június 24. írta: autonet

Élesedik a japán „roadster-belharc”

Az utóbbi időben egyre többet lehetett olvasni arról, hogy 3 japán gyártó – jelesül a Toyota, a Daihatsu és a Suzuki – közösen dolgozik egy kisebb méretű sportkocsi kifejlesztésén, amelyet kimondva-kimondatlanul a népszerű Mazda MX-5 vetélytársának szánnak. Az ottani médiában most újabb részletek láttak napvilágot a koncepcióval kapcsolatban, így többek közt fény derült arra is, hogy a Suzuki egy csaknem 3 évtizede „nyugdíjazott” típusának nevét hozná vissza a kétajtós, nyitott tetős jármű kedvéért. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a fentiekkel kapcsolatos új információkat igyekszünk sorra venni.

suzuki_capuccino_1.jpg

Messze nem példa nélküli, hogy egy autó „újraemblémázott” változatban több japán márka kínálatában is megjelenik: elég csak a Toyota bZ4X – Subaru Solterra vagy épp a Suzuki Grand Vitara – Toyota Urban Cruiser párosokra gondolni. A most körvonalozódó projekt különlegessége, hogy a távol-keleti szigetország 3 vállalata „üzenne közösen hadat” egy negyediknek. A hírek szerint a kultikus Miata babérjaira törő roadster a Toyotánál S-FR, a Daihatsunál Copen, míg a Suzukinál Cappuccino néven futna.

Ez utóbbi elnevezés néhányaknak ismerősen csenghet, a Suzuki ugyanis 1991 és 1998 közt már gyártott ilyen néven autót, méghozzá egy a Japánban kimondottan kelendő kei car szegmensbe tartozó „minisportkocsit”. Az eredeti Cappucino (képünkön) kevesebb mint 3,3 méter hosszú volt, mindössze 725 kg-ot nyomott, és egy legfeljebb 64 lóerős teljesítményre képes, 0.66 literes, háromhengeres motor kapott benne helyet.

Nyilvánvaló, hogy hasonló adatokkal ma már aligha lehetne sikeres a piacon egy sportosnak szánt típus, éppen ezért a sajtóértesülések alapján az újdonságba a Toyota GR Corollából ismert 1,6 literes erőforrás kissé „visszafogottabb” verziója kerül. Az 1,3 literes motor nagyjából 150 lóerős teljesítményt és 220 Nm-es csúcsnyomatékot produkálhat, ami elnézve a kocsi 1100 kg-os tömegét, összességében elég lehet a dinamikus vezetési élményhez. A Cappuccinót a Suzuki várhatóan nyolcsebességes automata, illetve a potenciális vásárlók által talán jobban preferált, hatsebességes kézi váltóval kínálja majd.

Ha igaznak bizonyulnak a fentiek, a leendő kétüléses kocsi ugyan valamivel gyengébb lesz, mint a jelenlegi Mazda MX-5-ösök, azonban megfelelő árazással megtalálhatja a maga közönségét. Főleg, hogy a többség biztosra veszi, hogy a Miata következő generációja már nem ússza meg a hibridizációt, így a közelgő Toyota /Daihatsu/Suzuki vonzó alternatíva lehet a kizárólag belsőégésű motorokat favorizáló vevők számára. A műszakilag azonos, ám a designelemeket illetően vélhetően az egyes brandek egyedi vonásait is viselő kocsik a hírek alapján 2027-ben kerülhetnek az utakra. Mivel a Suzukinak (és a Toyotának) az európai piac is fontos, lehet esély rá, hogy a mi földrészünkön is találkozunk a hármas összefogással készülő, nyitott tetős, apró sportkocsikkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr7818434407
süti beállítások módosítása