„Kétgenerációs” mezőnnyel indul az F1-es idény!
2025. március 14. írta: autonet

„Kétgenerációs” mezőnnyel indul az F1-es idény!

Hat év után „helyre áll a világ rendje” a Forma–1-ben, vagyis – ahogy azt korábban évtizedeken át megszoktuk – ismét Ausztráliában, egész pontosan Melbourne-ben veszi kezdetét a száguldó cirkusz új idénye. A hétvégén startoló vb-t a szabályokat és a naptárt illetően az állandóság jellemzi, a pilóták pakliját azonban alaposan újrakeverték a csapatok az idei esztendőre. Vasárnap reggelre egy fokkal okosabbak leszünk azzal kapcsolatban, kinek lehet a legnagyobb esélye megnyerni az utóbbi évek talán legkiszámíthatatlanabb bajnokságát – addig is, a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében kitérünk néhány érdekességre a 2025-ös szezonnal kapcsolatban.

f1_szezonrajt_illusztracio.jpg

Mint azt bizonyára sokan tudják, az F1-es autók jövőre óriási technikai változáson mennek majd át, ami az erősorrendben is hatalmas átalakulást hozhat – egyesek a minden idők egyik legnagyobb meglepetését jelentő 2009-es Brawn GP diadalmenethez hasonló szenzációt sem tartanak kizártnak 2026-ban. Ezek után nem csoda, hogy a mostani év kicsit a „vihar előtti csend” jegyében indul: az előző idényhez képest a legnagyobb módosítás talán, hogy eltörölték a leggyorsabb körért járó pluszpontot.

Szintén ismerősek lesznek a helyszínek, hiszen a 2025-ös kalendáriumban ugyanaz a 24 nagydíj szerepel, mint legutóbb. Az ausztrál futam azért került vissza az első helyre, mert a bahreini és szaúdi versenyeket a Ramadán hónapjával való ütközés elkerülésének érdekében áprilisra tolták. Az alaposan megújuló Hungaroringre augusztus legelején (1-3.) látogat majd a mezőny, egy viszonylag hosszú európai túra közepén, közvetlenül a négyhetes nyári szünet előtt. A bajnokság december 7-én Abu-Dzabiban zárul majd.

Ahogy arra fentebb utaltunk, a rajongóknak kezdetben az új nevek és felállások megtanulása bőven ad majd feladatot. Nem kevesebb mint 6 pilóta kezdi meg újoncként az első teljes idényét (hármójuk beugrószerepben már bizonyított). Érdekesség, hogy közülük még senki nem született meg akkor, amikor 2001-ben a még mindig aktív Fernando Alonso debütált a Formula–1-ben. De a friss arcok érkezésén kívül is volt bőven mozgás: a 10 istállóból mindössze 2 (a McLaren és az Aston Martin) kezdi meg a tavalyi párosával az idei évet. A legnagyobb figyelem persze Lewis Hamilton csapatváltását övezi – a hétszeres világbajnok brit versenyző a 2007 óta egyéni vb-cím nélkül álló Ferrarihoz igazolt.

Ami az esélyeket illeti, a fogadóirodáknál a McLaren és Lando Norris a favorit, őt a címvédő Max Verstappen (Red Bull) követi, de Charles Leclerc (Ferrari) sanszait sem tartják sokkal rosszabbnak a végső győzelemre a bukmékerek.

A nyitóhétvégén az Ausztrál Nagydíj esetén megszokott módon nálunk a korán kelők lesznek előnyben, az időmérő edzésre ugyanis szombaton magyar idő szerint hajnali 6, a futamra pedig vasárnap 5 órától kerül sor.

Illusztráció: Flickr

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/18816842
süti beállítások módosítása