Aki azt gondolta, hogy az 1578 lóerős Jesko Attacknál már nem tud extrémebb, közúton is használható hiperautót készíteni a Koenigsegg, az a jelek szerint tévedett. A csúcssportkocsijairól híres svéd gyártó a minap hivatalosan leleplezte a Sadair’s Spear névre keresztelt még könnyebb, még erősebb modelljét, amivel még feljebb emelték a már így sem épp alacsonyan lévő lécet. A CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében a nem meglepő módon már a debütálása előtt mind egy szálig elfogyott járművel kapcsolatban osztunk meg néhány részletet.
A Koenigsegg már 1994-es alapítása óta igyekszik feszegetni az autóipar lehetőségeinek határait, többek közt olyan modellekkel, mint a CCX, az Agera, a Regera, a Gemera vagy az említett Jesko. Ebbe a sorba illeszkedik a Sadair's Spear is, amely az alapító édesapjának, a zsokéként is ismert Jesko von Koenigseggnek az utolsó versenylováról kapta a nevét.
A Spear, azaz „Lándzsa” elnevezés egyébként is frappánsnak tűnik, legalább is abból a szempontból, hogy a kocsi eléggé „ki van hegyezve” – mármint a teljesítményre és a versenypályás körözésre. Az 5 literes, V8-as, ikerturbós motor alapesetben is 1300 lóerős, de E85 üzemanyaggal eléri az elképesztő 1625 lóerőt is.
A Sadair’s Spear nem csupán izmosabb lett a Jesko Attacknál, de könnyebb és aerodinamikai szempontból fejlettebb is. A 35 kilogrammnyi súlycsökkentést részben az új karbonülések, a hangszigetelés elhagyása és a könnyebb rugók tették lehetővé, míg a nagyobb stabilitásról és leszorítóerőről egyebek mellett az aktív, duplalépcsős hátsó szárny, a hosszabb farrész vagy épp a motorháztetőn kialakított hőkivezető rések gondoskodnak. A Spear új, hétsugaras kialakítású, karbon Aircore felnikkel és még szélesebb versenygumikkal van felszerelve. Mindezeknek köszönhetően az újdonság a Koenigsegg közlése alapján a Gotland Ring versenypályán nem kevesebb mint 1,1 másodpercet vert a Jesko Attack korábbi rekordidejére – pedig az előd sem volt épp lassú.
Ami az utasteret illeti, ott azért a vezetési élmény mellett a biztonság és a funkcionalitás sem szorul háttérbe: a szériatartozékok közé tartozik többek közt a digitális műszerfal, a vezeték nélküli töltés, valamint a hárompontos biztonsági öv, amely helyett opcionálisan hatpontos „versenyhám” is kérhető.
A Koenigsegg a tervek szerint mindössze 30 darabot gyárt a Sadair's Spearből, amelyek már mind elkeltek egy zártkörű előbemutató során, a 3,8 millió angol fontos, azaz átszámítva nagyjából 1,7 milliárd forintos ár ellenére. Vagy éppen azért, hiszen pontosan tudjuk, hogy a multimilliárdos autógyűjtők világában szinte presztízskérdés, hogy az ember garázsában a Koenigsegg aktuális gyöngyszeme is ott parkoljon.