Ha egy 20 éves kocsin 5,8 millió dolláros, azaz forintban kifejezve csaknem 2 milliárd forintos árcédula fityeg, az általában két dolgot jelenthet. Vagy volt egy nagyon híres előző tulajdonosa, vagy pedig egy ikonikus és ritka modellről van szó. Nos, az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésének főszereplője az utóbbi kategóriába tartozik: egy 2005-ös Maserati MC12-t kínál ugyanis eladásra az egyik klasszikus- és luxusautókra szakosodott nemzetközi portál – ahol egyébként épp a napokban cserélt gazdát ennek az erősen limitált szériás kupénak egy másik példánya. Mindez kiváló apropót szolgáltat arra, hogy röviden felidézzük ezt az igazán különleges, és láthatóan még mindig sokakat megmozgató sportkocsit.
A Maserati MC12 tulajdonképpen a Nemzetközi Automobil Szövetség szabályainak köszönheti születését: a Maserati szeretett volna benevezni egy versenyautót az FIA GT sorozatba, ám az előírások szerint ehhez az adott típusból le kellett gyártani legalább 25, utcán is használható verziót. A modenai vállalat ezt meg is tette, és mivel egy évvel később az FIA módosított a technikai paramétereken, még 25-öt el kellett készíteniük, így lett éppen félszázas a széria – vagyis a szóban forgó kocsi még a 64 példányban létező McLaren F1-nél is exkluzívabb.
Mivel a Maserati akkoriban már néhány éve a Ferrari tulajdonában volt, logikusnak tűnt, hogy az MC12 a legendás Ferrari Enzo (Type F140) alapjait használja. Ez így is lett, ám a „szigonyos márka” fejlesztői csapata alaposan kitett magáért, ugyanis a két autóról első ránézésre nehéz megmondani, hogy milyen közeli rokonok: hogy mást ne mondjunk, a Maserati MC12 lényegesen hosszabb, valamint szélesebb és magasabb, mint a Ferrari Enzo, és mind az orr-rész kialakítása, mind az íves vonalvezetése követi a brand hagyományait.
Az autóban a Ferrari 6.0 literes, V12-es motorja kapott helyet, amelyből a Maserati mérnökei 630 lóerős teljesítményt és 652 Nm-es csúcsnyomatékot tudtak kisajtolni, ami a 2 évtizede egészen imponálónak számító 3,8 másodperces 0-100-as sprintidőt tett lehetővé, 330 km/h-s végsebesség mellett. A nyitható tetős kupé a rövid pályafutása ellenére is jelentős hírnévre tett szert autós berkekben, így nem csoda, hogy a Maserati később is igyekezett meglovagolni a modell sikerét: a 2020-ban bemutatott MC20 kétajtós kocsit például az MC12 „spritiuális utódjának” kiáltották ki, alighanem marketingokokból is.
A szóban forgó, jelenleg eladósorban lévő jármű kilométerórája – a méregdrága sportkocsik világában nem szokatlan módon – mindössze 334 km-t mutat, így nem csoda, hogy alaposan megkérik az árát. Könnyen lehet azonban, hogy ezért az összegért is akad majd rá vevő, hiszen, amint arra már utaltunk, az oldalon nemrég még elérhető volt egy másik MC12-es, amelyet azonban valóban használták is: abban a kocsiban több mint 45 ezer kilométer volt, így átszámítva már „potom” mintegy 1,5 milliárd forintos áron gazdát cserélhetett.