Michelisz is indul a túraautózás „világkörüli turnéján”
2023. április 13. írta: autonet

Michelisz is indul a túraautózás „világkörüli turnéján”

Hamarosan kezdődik a tavalyi év végén megszűnt túraautó-világkupa (WTCR) „helyettesének” szánt TCR World Tour széria, ennek megfelelően egyre több részlet lát napvilágot a meglehetősen szokatlan lebonyolítású bajnoksággal kapcsolatban. A legutóbbi fejlemény speciel a magyar rajongók számára kifejezetten örömteli, a Hyundai Motorsport ugyanis hivatalos oldalán bejelentette, hogy az egyik kocsijukat Michelisz Norbert fogja majd vezetni a 2023-as idényben. A carXpert szervizhálózat összegyűjtötte a TCR World Tourral kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

tcr_world_tour_michelisz_1.jpg

A 38 esztendős pilótával kapcsolatos friss fejlemény nem teljesen váratlan, hiszen korábban is lehetett arról hallani, hogy a holtszezon során tesztelt a BRC Hyundai N Squadra Corse csapattal, azonban biztossá csak most vált, hogy a közelmúlt legsikeresebb hazai versenyzője idén sem marad ülés nélkül. Michelisz a közösségi oldalán is megosztotta a hírt, a bejegyzésében pedig kiemelte, hogy a szezonnal kapcsolatban rengeteg az ismeretlen, ezért alighanem a leggyorsabban alkalmazkodóknak terem majd a legtöbb babér.

Való igaz, a széria minden résztvevőnek rengeteg újdonságot hoz, az új pályáktól egészen az új gumikig (a sorozat névadó szponzora és hivatalos beszállítója ugyanis a Kumho Tire). A legizgalmasabb viszont talán az, hogy a TCR World Tour nem egy önálló bajnokság: a naptár 9 db, egyébként is megrendezésre kerülő, nemzeti, regionális vagy kontinentális versenyből áll össze, amelyre a sorozat állandó szereplői egytől egyig elutaznak. Ez azt is jelenti, hogy egy-egy fordulóban Micheliszék összemérik tudásukat olyan helyi versenyzőkkel is, akik nem vesznek részt a TCR World Tourban. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a fix pilóták számára a túraautózásban már megszokott „büntetősúlyok” rendszere továbbra is élni fog, mindez különös szituációkat is szülhet a pályákon.

Az idény április utolsó hétvégéjén, Portugáliában kezdődik, a mezőny pedig egy belga és egy olasz állomás után, június közepén érkezik a Hungaroringre. Ezt követően dél-amerikai, ausztrál és ázsiai futamok következnek, év végén pedig egy szuperdöntőt is rendeznek a legjobbaknak. Médiaértesülések szerint eddig 7 csapat és 13 versenyző, köztük Losonczy Levente személyében egy másik magyar, részvétele tűnik garantáltnak.

A rajtrácson jelen állás szerint 4 márka képviselteti majd magát, azaz találkozhatunk majd Hyundai Elantra N TCR-ekkel, Audi RS 3 LMS TCR-ekkel, Peugeout 308 TCR-rel, valamint Lynk & Co 03 TCR-ekkel is. A kocsik továbbra is a TCR szabványoknak megfelelő technikával vannak felszerelve: a Lynk & Co pl. idei gépe bemutatásakor 2.0 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motorokat említett, melyek 340 lóerős teljesítményre és 420 Nm-es csúcsnyomatékra képesek.

A 2019-es túraautó-világkupán győztes Michelisz Norbert csapattársa a WTCR utolsó idényének bajnoka, a spanyol Mikel Azcona lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5018101472
süti beállítások módosítása