Már nem újdonság, hogy az utóbbi időben egyre több kínai gyártó veszi célba az európai piacot, méghozzá jelentős részben az errefelé egyre keresettebb villanyjárművekkel. Az egyik legfrissebb próbálkozás a Dongfeng óriásvállalat nevéhez fűződik, amely a minap bejelentette, hogy a Nammi Box nevű, tisztán elektromos városi kisautóját elérhetővé teszi a kontinensünk több országában is. A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában a többek közt a Citroën e-C3 vagy épp a közelgő Fiat Grande Panda EV vetélytársának szánt kocsit vesszük górcső alá.
A Dongfeng egyike a „Big Four” néven emlegetett nagy, állami tulajdonú kínai autógyártóknak, amely a tavalyi teljes esztendőben nagyjából 670 ezer járművet adott el, ami a Dacia, az Opel és a Volvo globális számaival vetekszik. A cég már korábban megjelent Európában – a Forthing T5 Evo nevű crossoverük például Magyarországon is rendelhető –, ezúttal pedig a költségbarát árfekvésű villanyautókra szakosodott brandjük, a Nammi kompakt ötajtósát, a Boxot szemelték ki exportra.
A 4,03 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,57 méter magas ferdehátú kocsi első tengelyét egy 95 lóerős villanymotor hajtja, ami a városi forgalmat alapul véve versenyképesnek mondható, csakúgy, mint a 140 km/h-s végsebesség. A Kínában idén év elején debütált modell kétféle akkumulátorcsomaggal kapható, melyek közül a nagyobbhoz (42.3 kWh) hazája szabványa (CLTC) szerint 430 kilométeres hatótáv tartozik. Ha ebből levonjuk a szóban forgó skála szokásos „optimizmusát”, akkor a mértékadó WLTP szabvány szerinti bő 300 km-ről beszélhetünk, ami nagyjából megfelel az említett Citroën e-C3 vonatkozó adatának.
Nemzetközi médiaértesülések szerint a Nammi Box elsőként Svájcban kerül forgalomba, méghozzá a bőven a paletta alsó szekciójába tartozó 22 ezer frankos, azaz átszámítva kb. 9,1 millió forintos áron. A következő állomás pedig Norvégia lehet, ahol az első hírek alapján még olcsóbban, forintban kifejezve alig több mint 6 millióért lehet majd hozzájutni a városi mini-villanyautóhoz.
Ezzel pedig aligha ér véget a terjeszkedés, a Dongfeng ugyanis, csatlakozva a BYD, a Chery, a Geely vagy épp a SAIC kínai vállalatokhoz, minden bizonnyal további európai államok felé is nyit majd. Sőt, a Reuters hírügynökség nemrég arról is beszámolt, hogy a cég előrehaladott tárgyalásokat folytat egy olaszországi üzem nyitásáról, ami logikus lépésnek tűnik, hiszen európai gyártás mellett a Dongfeng kikerülhetné a kínai autóipari cégekre kivetett, meglehetősen magas védővámokat. Ha a tervből valóság lesz, vélhetően az elektromos kocsira vágyó, takarékos vásárlókat megcélzó Nammi Box is Itáliában készül majd.