Új C5 Aircross: „villanyos, villanyosabb, legvillanyosabb”
2025. április 30. írta: autonet

Új C5 Aircross: „villanyos, villanyosabb, legvillanyosabb”

Sejthető volt, hogy a 2017 óta az utakon lévő Citroën C5 Aircross hamarosan generációváltáson esik át, ez a pillanat pedig most el is érkezett. A francia gyártó hivatalos közlése alapján a kompakt szabadidó-autó a jövőben már csak valamilyen mértékben elektromosított változatokban lesz elérhető, miközben egy konszernen belüli rekordot is a magáénak tudhat. A részleteket az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében igyekeztünk röviden összegyűjteni.

citroen_c5_aircross_uj_4.jpg

Talán már nem mindenki emlékszik rá, hogy a Citroën C5 Aircross 8 évvel ezelőtt a kínai piacon debütált, és csak két évvel később kezdték el forgalmazni Európában. Ez utóbbi kiváló ötletnek bizonyult, ugyanis már az első esztendőben ötször annyit adtak el belőle a mi földrészünkön, mint a népes távol-keleti országban. Az ötajtós crossover a sikerét alighanem jelentős részben a könnyen felismerhető formavilágának köszönhette, melyet a minap leleplezett új verzió is megtart, hozzátéve, hogy a friss design némiképp szögletesebbnek hat, és visszaköszönnek rajta a már az aktuális C3-asokon és C4-eseken is látott vizuális megoldások.

Az újdonság elődjével ellentétben a Stellantis konszern STLA Medium platformjára épül, hasonlóan többek közt a Peugeot 3008 és 5008-asokhoz, az Opel Grandlandhoz vagy épp a DS N°8-ashoz. A már jól bejáratott, gazdaságosan adaptálható alap megnyitotta az utat a C5 Aircross nagymértékű villanyosítása felé, amit a fejlesztők a címből már kitalálható módon 3 különböző szinten valósítottak meg.

Az indulómodellnek a 145 lóerős lágy hibrid kivitel számít, amelyben egy 1.2 literes, háromhengeres turbós benzinmotor, egy kis villanyerőforrás és egy miniakkumulátor teljesít szolgálatot. Ezt követi a plug-in hibrid variáns, amelyben már egy 1.6 literes, négyhengeres benzines erőforrás és egy izmosabb villanymotor kapott helyet, amelyek együttesen 195 lóerős rendszerteljesítményt képesek produkálni. Ez utóbbi modell a 21 kWh-s, konnektorról is tölthető aksijának köszönhetően akár 85 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban.

A piramis csúcsán pedig a Citroën ë-C5 Aircrossok állnak, amelyekből talán kisebb csalódásra (egyelőre) nem készülnek dupla motoros, összkerekes változatok (ellentétben pl. a Peugeot-testvérmodellekkel). Ezzel együtt a 210 és 230 lóerős opciók ígéretesnek tűnnek: előbbi 520, utóbbi pedig mintegy 680 kilométeres hatótávval kecsegtet. Az „elektromosodással” párhuzamosan az aerodinamika még fontosabbá vált a kocsi számára, amely így nem meglepő módon elődjénél hosszabb (4,65 méteres) és szélesebb (1,97 m), de alacsonyabb (1,65 m) lett.

A vadonatúj Citroën ë-C5 Aircrossba a komplett Stellantis óriásvállalat legnagyobb, 13 hüvelykes központi érintőképernyőjét szerelték, ami abból a szempontból meglepő, hogy a 14 márkát tömörítő konglomerátumon belül a francia brand eddig inkább a kevésbé high-tech, költségbarát megoldásairól volt híres (legalább is az Alfa Romeóhoz, a Lanciához vagy épp a Maseratihoz képest mindenképp).

A Rennesben készülő, egytől egyig automata váltóval ellátott új SUV-ok a várakozások szerint még 2025-ben a kereskedésekbe kerülnek, a belépőmodell kapcsán pedig 40 ezer euró, azaz átszámítva bő 16 millió forint környéki indulóösszegről lehet olvasni a sajtóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8618849786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása