A már hetek óta csepegtetett információk után a minap a Nissan hivatalosan is bemutatta a Leaf legújabb, harmadik generációs változatát. Ezzel biztossá vált az is, hogy a világ egyik legismertebb villanyautója tizenöt év után maga mögött hagyja a kompakt kategóriát, és crossover-SUV-ként folytatja pályafutását. A dedikáltan tömegmodellnek szánt kocsival kapcsolatos, már napvilágot látott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.
A Nissan Leaf 2010-es premierje óta mintegy 700 ezer példányban talált gazdára világszerte, most pedig új korszakot nyit vele a sajtóhírek szerint nehéz helyzetben lévő japán márka: a Leaf először lép át a kompakt ferdehátúak kategóriájából a népszerű crossover SUV-ok közé. A formaterv a Nissan Chill-Out tanulmányautó stílusát idézi, letisztult, áramvonalas formákkal, teljes szélességű LED fénycsíkkal és világító márkalogóval az orrán. Az európai változat légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami jelentősen hozzájárul az egyetlen feltöltéssel megtehető kilométerek számának növeléséhez.
A modell kétféle akkumulátorral érkezik: az 52 kWh-s változat 436 kilométeres, a 75 kWh-s pedig nem kevesebb mint 604 kilométeres WLTP szabvány szerinti hatótávot kínál. A nagyobb akkuval szerelt verzió 215 lóerős teljesítményt és 355 Nm-es nyomatékot vonultat fel, míg az alapmodell 174 lóerős és 345 Nm-es produkcióra képes. A villámtöltés akár 150 kW-tal is lehetséges, így 30 perc alatt akár 400 kilométerre elegendő energiát is felvehet az autó.
A belső térben két darab, 14,3 colos kijelző, Google-alapú infotainment rendszer, érintőgombok, valamint tágas, 437 literes csomagtartó áll a vezető és az utasok rendelkezésére. A vezetéstámogató rendszerek között megtalálható a ProPILOT Assist, a 360 fokos kamerarendszer, az e-Pedal Step és a valós idejű útfelület-megjelenítés is. A Nissan Leaf továbbra is az angliai Sunderlandben készül, az előrendelés a hírek ősszel indul, az első példányok pedig jövő tavasszal érkezhetnek Magyarországra is.
A népszerű villanyautó az új generációjával nem titkoltan a Tesla Model Y, a Volkswagen ID.4 vagy épp a Hyundai Kona Electric vevőkörét célozza meg, de a japán vállalat továbbra is a családbarát, elérhető villanyautózás szimbólumaként pozícionálja a modellt. A nemzetközi médiában fellelhető információk alapján az indulóár körülbelül 35 ezer dollár, azaz átszámítva körülbelül 12 millió forint körül alakulhat.
A megújult Leaf tehát egyik oldalról nézve „csak” egy újabb SUV a piacon, másfelől közelítve azonban egyfajta „villanyautós lakmuszpapír” is: jól mutatja, hol tart ma a technológia, és mennyire változott meg az elektromos autózás hétköznapi arca. Hogy az új irány mennyire válik be, és mennyire tudja megőrizni a Leaf a másfél évtized alatt kivívott státuszát az új formában, az már a következő évek vevői döntésein múlik.