Indul a BYD legnagyobb SUV-jának exportja
2025. június 17. írta: autonet

Indul a BYD legnagyobb SUV-jának exportja

A járműipar és vele a magyar utak egyre kevésbé megkerülhető szereplőjévé váló BYD Auto újabb öles lépésre készül a globális terjeszkedésben: a sencseni székhelyű vállalat a minap bemutatta a Sealion 8 nevű modellt, amely lényegében a kínai piacról már ismert Tang L plug-in hibrid változatának „átcímkézett” verziója. A hétüléses SUV a Sealion család és egyben a gyártó legnagyobb divatterepjárójaként jó eséllyel Európában is megjelenhet – éppen ezért a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében igyekszünk röviden bemutatni ezt az „újdonságot”.

byd_sealion_8_jon_kep.jpg

A BYD Sealion 8 hivatalos leleplezésére bő fél évvel azután került sor, hogy a márka a mi földrészünkön, köztük hazánkban is elérhetővé tette az „egy számmal kisebb”, ötüléses Sealion 7-et. És bár a cég hivatalosan nem erősítette meg a frissen debütált típus európai bevezetését, a névválasztás egyértelműen arra enged következtetni, hogy a kínai piacon Tang L néven futó jármű (képünkön) idővel mifelénk is feltűnhet a kereskedésekben.

Az 5,04 méter hosszú, 2 méter széles és 1,76 méter magas, tölthető hibrid kocsi kétféle hajtáslánccal lehet elérhető: az elsőkerék-meghajtású alapmodellben (DM-i) a 1,5 literes, négyhengeres, önmagában 150 lóerős, benzines turbómotor egyetlen (272 lóerős) villanymotorral dolgozik együtt. Az összkerékhajtású verzióban (DM-p) a hátsó tengelyre is került egy 192 lóerős villanymotor, ennek köszönhetően igazán nem lehet panasz a dinamikára: a tesztek alapján 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra.

A BYD új generációs Blade akkumulátortechnológiája mindkét kivitelben megtalálható, eltérő kapacitással. Az elsőkerék-meghajtású modell egy 19, míg az összkerékhajtású verzió egy 35,6 kWh-s telepet kapott, amellyel az ígéretek alapján akár 150 kilométer is megtehető tisztán elektromos üzemmódban. Apropó tisztán elektromos: ha a Tang L-ből indulunk ki, akkor könnyen lehet, hogy a későbbiekben a Sealion 8-ból is készül majd 100%-ig villanyos variáns, amelynek szintén lehet keresnivalója a nemzetközi (elsősorban az európai) piacokon.

Az utastér három üléssoros, 2+3+2 elrendezéssel, a csomagtér kapacitása pedig 675 literről akár 1960 literig bővíthető a leghátsó ülések ledöntésével. Az utastér kialakítása és a központi infotainment kijelző elrendezése hasonlatos a korábbi Tang modellekéhez, ugyanakkor a design részleteiben már a Sealion-sorozat stílusjegyeit is követi, igazodva a külpiacok vásárlóinak elvárásaihoz.

Az eddigi hírek alapján a modell Sealion 8 néven elsőként Ausztráliában bukkanhat fel, a várakozások szerint legkésőbb 2026-ban. Az európai megjelenés időpontja és az itteni ár a fentebb is említett módon egyelőre nem ismert, de a korábban részletezett paraméterek alapján egyértelmű, hogy az idehaza 20 millió forintos ár környékén nyitó Sealion 7-nél valamelyest borsosabb összeget érdemes elkülöníteniük azoknak, akik a hétüléses SUV-ok szegmensében egy erős plug-in hibrid alternatívára vágynak.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr318889758
süti beállítások módosítása