Sokaknak nyithat kaput a villanyautózásra az „új” BYD
2025. május 23. írta: autonet

Sokaknak nyithat kaput a villanyautózásra az „új” BYD

Erős vetélytársat kaptak az európai autómárkák elektromos városi kisautói, a napokban ugyanis elérhetővé vált Magyarországon a BYD Dolphin Surf nevű modell. A hazánkban is egyre látványosabban nyomuló kínai gyártó kompakt ferdehátúja elsősorban az árával igyekszik felhívni magára a figyelmet, ám az első reakciók alapján a technológiai paraméterei miatt sem kell szégyenkeznie. Az első igazi „villany-népautó” címre törő kocsit igyekszünk górcső alá venni az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében.

byd_dolphin_surf_1.jpg

Kezdjük azzal, hogy a szóban forgó jármű csak Európában számít újdonságnak: Seagull néven már 2023 óta forgalmazzák Kínában, és a tavalyi esztendőben mintegy félmillió darabot adtak el belőle. A brand bestsellere Latin-Amerikában nemrég Dolphin Miniként debütált, most pedig az említett Dolphin Surf néven elkezdheti meghódítani a mi földrészünket is. Az európai változat egyébként azonos tengelytáv (2,5 méter) mellett csaknem 20 centivel hosszabb, ami az elülső és a hátsó rész átszabásának következménye.

A számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy a hazai piac egyik legújabb szereplője 3,99 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,59 méter magas, 1,2 tonna körüli tömegével pedig a villanyautók mezőnyében már-már pehelysúlyúnak számít. Hazájában a típus népszerűségének egyik legfőbb oka, hogy 4 méter alatti hossza ellenére is 5 ajtós (igaz, csak 4 személyes) kivitelű, amit alighanem az öreg kontinens vásárlói is méltányolnak majd. Csakúgy, mint a méretéhez képest egészen tágasnak mondható 308 literes csomagtartót, amely a hátsó ülések ledöntésével kicsivel több mint 1000 literesre is növelhető.

Az elsőkerék-meghajtású Dolphin Surf háromféle verzióban elérhető, melyek közül a belépőszintet a 88 lóerős és 175 Nm-es motorral, valamint egy 30 kWh-s akkumulátorral felszerelt Active jelenti. A 7,99 millió forintos áron nyitó kocsi hivatalos WLTP-hatótávja 220 kilométer, de a vállalat elmondása alapján városi körülmények közt (márpedig egyértelműen oda szánják) akár 350 kilométert is meg lehet tenni vele újratöltés nélkül.

byd_dolphin_surf_3.jpg

A Boost variáns azonos teljesítmény mellett nagyobb (43,2 kWh) aksit és így jelentősebb hatótávot (WLTP: 322 km) biztosít, míg a piramis csúcsán álló Comfort esetén már 156 lóerőről, 220 Nm-es maximális nyomatékról, és ezzel 9,1 másodperces 0-100-as sprintidőről beszélhetünk. Azért nagyon száguldozni ezzel sem lehet, a BYD Dolphin Surfök végsebességét ugyanis 150 km/h-ban korlátozták.

A kocsit hazájában alig több mint 4 millió forintnak megfelelő jüanért kínálják, ám mint azt fentebb már jeleztük, az európai export műszaki és anyagi velejárói miatt az alapváltozat  ennek körülbelül duplájába kerül. Ezzel együtt a Dolphin Surf még így is képes lehet arra, hogy a vetélytársainál számottevően kedvezőbb árával hadat üzenjen többek közt a Dacia Spring, a Renault 5 E-Tech vagy épp a Citroen ë-C3 modelleknek, egyúttal rákényszerítse a tradicionális gyártókat a jövőben piacra dobandó autóik árának lejjebb faragására.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6818865784
süti beállítások módosítása