A „legek autója” lett a vadiúj Škoda Elroq RS
2025. április 11. írta: autonet

A „legek autója” lett a vadiúj Škoda Elroq RS

Néhány napja került sor a Škoda valaha volt legdinamikusabb szériaautójának világpremierjére, méghozzá manapság nem szokatlan módon a digitális térben. Az Elroq RS-t azóta már élőben is meg lehet tekinteni a jelenleg zajló Milánói Design Héten, azt pedig olvasóinkra bízzuk, hogy a cseh márka legújabb modellje a formavilágával, stílusjegyeivel rászolgál-e arra, hogy épp a divat fővárosában debütáljon. Szubjektív vélemény helyett így a CarXpert szervizhálózat legfrissebb írásában a kompakt, elektromos SUV-val kapcsolatos tényekre igyekszünk szorítkozni.

skoda_elroq_rs_3.jpg

Az Elroq-ot tavaly ősszel mutatta be a Škoda mint az Enyaq „kistestvérét” – vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy mint a Karoq villanyváltozatát. Ennek megfelelően a kocsi a Volkswagen konszern MEB platformjára épül, és bár mutat rokonságot a VW ID.6-tal vagy épp az Audi Q4 e-tronnal is, a maga 4,49 méteres hosszúságával, 1,88 méteres szélességével és 1,62 méteres magasságával a Ford Explorer EV-hez áll a legközelebb a méreteit tekintve.

A típusból már eddigi is 4 különböző változat látott napvilágot, a paletta csúcsára pedig most megérkezett a RS-verzió. Az első és a hátsó tengelyen is egy-egy villanymotort felvonultató, így összkerékhajtású jármű 340 lóerős, azaz éppen kétszer akkora a teljesítménye, mint az Elroq belépőmodelljének. A bevezetőben már utaltunk rá, hogy az újdonságnál gyorsabban még soha, egyetlen sorozatgyártású Škoda sem teljesítette a 0-100-as sprintet: a konkrét adat 5,4 másodperc, amihez 180 km/h-ban korlátozott végsebesség társul.

skoda_elroq_rs_1.jpg

Az Elroq RS-be egy a korábbiaknál nagyobb, nettó 79 kWh-s kapacitású akkumulátor kerül, ami a WLTP szabvány szerint 550 kilométeres hatótávot biztosít. Szintén házon belüli rekord, hogy az autót akár 185 kW-tal is lehet tölteni (DC), így a 10-ről 80%-ig történő újratáplálás alig több mint 25 percig tart. Egy szokványosabbnak számító, 11 kW teljesítményű AC-töltővel 8 órát, azaz praktikusan egy éjszakát vesz igénybe a teljes feltöltés.

RS-modell lévén a fejlesztők ellátták a kocsit néhány egyedi elemmel, illetve az első és a hátsó lökhárító kialakítása is hozza a sportos modellektől elvárt megjelenést. A 21 colos felnik egyedül ehhez a variánshoz lesznek elérhetők, és ugyanez igaz a már közzétett fotókon is látható, „mambazöld” nevet viselő fényezésre is.

skoda_elroq_rs_2.jpg

2025-öt írunk, így talán senkit nem lep meg, hogy a Mladá Boleslavban kézszülő Škoda Elroq RS is a legmodernebb infotainment-, vezetéstámogató- és biztonsági rendszerekkel van felszerelve. A gyártó külön kiemelte azt a funkciót, melynek köszönhetően a jármű automatikusan kinyílik, ha a kulcs (vagyis remélhetőleg annak gazdája) 1,5 méterre megközelíti az autót, és magától lezár, ha 2,5 méterre eltávolodik tőle. Minden idők „legfürgébb” Škodája várhatóan még idén az utakra kerül, és bár az árát egyelőre hivatalosan nem hozták nyilvánosságra, a nemzetközi médiában forintban kifejezve 21-24 millió közti összegekről lehet olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr218837824
süti beállítások módosítása