Biztos alapokon lép „villanyútra” a Nissan Micra
2025. május 23. írta: autonet

Biztos alapokon lép „villanyútra” a Nissan Micra

Nem a legszebb napjait éli a Nissan, amelynek háza tájáról az utóbbi időben leépítésekről, a termelés visszafogásáról és részvények eladásáról érkeztek hírek. Az 1999 óta a Renault-val (és 2016 óta a Mitsubishivel is) szövetségben lévő japán gyártó azonban egyelőre a jelek szerint igyekszik „előremenekülni”, ugyanis most hivatalosan is bemutatta a Micra új, immár teljesen elektromos változatát. Persze az „új” jelzőt azért ebben az esetben illik idézőjelbe tenni – hogy miért, arra is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

nissan_micra_uj_3.jpg

A Nissan Micra jóformán már az autós világ „veteránjai” közé tartozik, hiszen 1982 óta gyártják – igaz, az utolsó példányai 2023 augusztusában gördültek le a futószalagról, ezért az aktuális híreket megelőzően néhányan már egyenesen a nyugdíjazását vizionálták. Más kérdés, hogy a belsőégésű motoroknak azért a jelek szerint búcsút int a típus, melyben alighanem az is közrejátszik, hogy a küszöbön álló Euro 7 kibocsátási normák teljesítése jelentős többletköltségeket ró a benzines és dízeles erőforrások fejlesztőire. Mindez többek szerint végképp a villanyosítás felé terelheti a gyártókat, pláne a nem épp a nagy árrésről híres városi kisautók szegmensében.

A Nissan ráadásul a legköltséghatékonyabb módját tudta választani az új, egész pontosan hatodik generációs Micra piacra dobásárnak, ugyanis ott volt „családon” belül a Renault 5 E-Tech, amelynek műszaki alapjait és belső terét lényegében „kritika nélkül” átvették. Erre persze a spóroláson túl is jó okuk volt, hiszen a szóban forgó Renault az esztendő elején elnyerte a rangos Év Autója díjat, azaz meglehetősen jó „bázisnak” tűnik. Ezzel együtt a kocsi azért messze nem csak egy másolat, a formatervezők munkájának köszönhetően ugyanis jellegzetesen „nissanos”, a testvérmodelljénél például jóval kevésbé szögletes lett.

nissan_micra_uj_2.jpg

A hajtáslánc tehát nagy meglepetést nem okozott: belépőszinten egy 122 lóerős teljesítményt és 225 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató, 40 kWh-s akkumulátorral ellátott verziót találunk, mellyel akár 310 kilométer is megtehető újratöltés nélkül. A minden téren fejlettebb változat sarokszámai pedig: 150 lóerő, 245 Nm, 52 kWh-s aksi és mintegy 410 kilométeres hatótáv. A Nissan közölte azt is, DC-gyorstöltéssel nagyjából 30 perc alatt 15-ről 80%-ig táplálható a nikkel-mangán-kobalt akkumulátor.

Egyelőre tehát ennyiből áll a paletta, bár az ígéretek alapján, a Renault receptjének megfelelően a Micrából is érkezik majd egy 95 lóerős variáns a kínálat aljára. A 3,97 méter hosszú, 5 ajtós jármű a konszern észak-franciaországi gyárában készül majd, és a tervek szerint akár még idén év vége előtt az utakra kerülhet. Az árakat egyelőre nem hozta nyilvánosságra a cég, mindenesetre ha a Renault 5 E-Tech magyarországi áraiból (kiviteltől függően 10,99-13,69 millió forint) indulunk ki, aligha tévedünk nagyot.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2018865776
süti beállítások módosítása