A hónap végén nagyszabású „leleplezőshowra” készül a Kia, amely egyszerre 3 új modelljét mutatja majd be hivatalosan egy spanyolországi eseményen. A rendezvény felvezetéseként az egyik szóban forgó típusról, az EV4-ről már most közreadták az első fotókat, és ezzel együtt néhány információt is közöltek az elsőre talán kissé meglepő szegmens(ek)be érkező kocsiról. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében ezeket fésültük össze a már korábban napvilágot látott részletekkel és a szakértők által vizionált további tudnivalókkal.
Lassan négy éve annak, hogy a Kia piacra dobta az első, dedikáltan elektromos autónak szánt járművét, az EV6-ot, amelyet azóta 3 társ, időrendi sorrendben az EV9, az EV5 és legutóbb (tavaly nyáron) az EV3 követett. Mind a 4 eddigi kocsi a mostanság igencsak felkapott crossoverek és SUV-ok kategóriájába sorolható, bár némelyik alulról, némelyik felülről súrolja a népszerű osztályok határait. A dél-koreai gyártó most azonban duplán kilép ezekből a keretekből!
Az EV4 ugyanis egyszerre két, globálisan is visszaszorulóban lévő változatban, azaz szedán és ferdehátú kivitelben készül majd – utóbbi ráadásul a képek tanúsága szerint egy kombitól sem áll épp messze. Ettől függetlenül a formavilág már ismerős az EV széria korábbi darabjairól, és a legtöbb megoldást is láttuk már valamelyik elődön – az izgalmas orr-részt, rajta a vertikálisan elhelyezett elülső fényszórókkal, például az EV3-ason és az EV9-esen is.
Az újdonság a Hyundai vállalatcsoport E-GMP platformján osztozik a legtöbb korábbi Kia EV-vel, a Hyundai Ioniq-okkal, valamint a Genesis GV60-nal. A várakozások szerint az EV4 a 400 voltos architektúrát használja majd, azaz „legközelebbi rokona” az EV4 lehet. Ez alapján az 58.3 és a 81.4 kWh-s akkumulátorok jelenthetik majd a választékot, és nagy meglepetés lenne, ha akár a szedán, akár a „hatchback-kombi” hatótávja 500 kilométer alatt maradna.
A teljesítményt illetően egyelőre több a találgatás, mint a konkrétum, mindenesetre az említett E-GMP alap a hátsó- és az összkerék-meghajtást is lehetővé teszi, és ezzel vélhetően az EV4 fejlesztői is élni fognak. A platformon nagyjából 150-től 650 lóerőig sokféle variációt láttunk már, az EV sorozat következő tagja pedig minden bizonnyal valahova a kettő közé ékelődik majd be. A hozzá házon belül legközelebb álló, jelenleg csak elsőkerék-meghajtással forgalmazott EV3 például 204 lóerős teljesítménnyel mutatkozott be, míg az alighanem ugyancsak jó kiindulási alapnak számító Hyundai Ioniq 6 összkerekes variánsa 321 lóerőt és 605 Nm-es csúcsnyomatékot képes produkálni.
A globális piacokra szánt szedán és ferdehátú ára a nemzetközi média fejtegetései szerint mintegy 35-40 ezer dollárról, azaz átszámítva kb. 13,5-15,5 millió forintról indulhat. A pontos részletekre tehát már csak bő egy hetet kell várni, amikor az EV4-ről hivatalosan is lehull a lepel, méghozzá a valamivel kisebb EV2 és a PV5 névre keresztelt villany-kisteherautó társaságában.