Jókora lökést kapott a tavaly debütált új Honda Civic Type R marketingkampánya: az igencsak sportos ferdehátú a napokban megdöntötte az elsőkerék-meghajtású autók körrekordját a legendás Nordschleife versenypályán. A kísérlethez használt kocsi – amely a Renault Mégane R.S. Trophy-R. csúcsát adta át a múltnak – ráadásul alig különbözött az európai vásárlók számára is elérhető szériamodelltől. A bravúr kapcsán a carXpert szervizhálózat új írásában a számos piacon a valaha volt legerősebb sorozatgyártású Hondaként beharangozott járműről ejtünk néhány szót.
Az ikonikus Nürburgring-Nordschleife aszfaltcsíkot előszeretettel használják a gyártók friss modelljeik tesztelésére – és persze egyfajta „erőfitoktatásra”. Mindez nem is véletlen, a nagyjából 20,8 kilométer hosszú, 100-nál is több kanyart és 300 méternyi szintkülönbséget tartalmazó, „Zöld Pokolként” is emlegetett pályát ugyanis a világ egyik legtechnikásabb terepének tartják, így amelyik kocsi itt jól tud teljesíteni, az bizonyára a közutakon is „elboldogul” majd.
A Honda Civic Type R most egész pontosan 7 perc 44 másodperc és 881 ezredmásodperc alatt ért körbe az ikonikus ringen, amivel bő fél másodpercet faragott a bevezetőben említett vetélytársa idejéből. A rekorddöntés érdekében a sztenderd Michelin Pilot Sport 4 S gumik helyett ezúttal Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect papucsok kerültek az autóra, amely ezt leszámítva lényegében megegyezett a kereskedésekben megvehető verzióktól.
A tizenegyedik generációs Civicre épülő újdonság mozgatásáért egy 2.0 literes, négyhengeres turbómotor felel, amely 6500-as fordulatszámon 329 lóerőt képes leadni, a csúcsnyomatéka pedig 420 Nm. A 100 km/h-ra történő gyorsulás az adatok szerint 5,4 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség pedig kb. 275 km/h. A 4,59 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,5 méter magas és 1430 kilogrammot nyomó kocsi sokak nagy örömére hatsebességes kézi váltóval rendelhető.
Érdekesség, hogy a Type R az egyetlen olyan, kizárólag belsőégésű motorral felszerelt változata a legújabb Civiceknek, amely a jövőben is kapható lesz Európában – a Honda a korábbi hírek alapján ugyanis ezt kivéve csak a hibrid e:HEV variánsokat szánja a kontinens vásárlóinak. Az ára mintegy 47 ezer euróról, azaz forintban kifejezve csaknem 18 millióról indul, ami nagyjából 10%-os növekedés az előző Type R korosztályhoz képest – igaz, ahogy azt a friss rekord is igazolja, van is miért elkérni azt a kis felárat.