McLaren 750S: több mint egy kis „ráncfelvarrás”
2023. április 28. írta: autonet

McLaren 750S: több mint egy kis „ráncfelvarrás”

Manapság, amikor sok más szegmenshez hasonlóan a sportkocsik mezőnyében is egymást érik az új elektromos modellek, már-már üdítő kivételként hat egy hagyományos erőforrással felszerelt hiperautó bemutatása. A napokban leleplezett McLaren 750S esetén azonban nem lehet felhőtlen a klasszikus technológia híveinek öröme: a brit luxusgyártónak alighanem ez az utolsó olyan járműve, amibe kizárólag belsőégésű motor kerül. Még egy okkal több, hogy a carXpert szervizhálózat friss cikkében eláruljuk a már ismertté vált részleteket!

mclaren_750s_1.jpg

Nehéz eldönteni, hogy a McLaren Super Series legújabb eleme egy önálló típus vagy „csak” a 2017-ben debütált 720S továbbfejlesztett változata. Ezzel kapcsolatban maga a vállalat megosztotta, az elődhöz képest az alkatrészek 30%-át újították meg, illetve módosították, aminek köszönhetően a kocsi erősebb, gyorsabb, könnyebb és – bár ennek megítélését mi az olvasóra bízzuk – izgalmasabb és vonzóbb lett.

Az említett 30%-ban egész biztosan benne van pl. a kipufogórendszer, amely szakítva a 720S hagyományaival az autó hátuljának közepén, egyetlen csőben végződik. Hasonló megoldást a márka berkein belül már a 10 éve piacra dobott P1 esetén is lehetett látni. A 750S ezenkívül méretesebb légbeömlőket, 20%-kal nagyobb aktív hátsószárnyat és továbbfejlesztett futóművet is kapott.

Ahogy az a kocsi nevéből kiderül, a lóerők száma 750-re nőtt, amihez 800 Nm-es csúcsnyomaték társul. A korábbiakat túlszárnyaló számokat a mérnökök a már jól ismert, 4.0 literes, V8-as, biturbós benzinmotorból tudták kihozni, amely a hátsó kerekeket hajtja meg egy hétfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül. A vadonatúj 750S a tesztek alapján 2,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, és a 200-as tempó eléréséhez sincs szüksége sokkal többre, mint 7 másodperc. Ehhez persze nem mindennapi gumik is kellenek: az elöl 19, hátul 20 colos felniken Pirelli P Zero abroncsok feszülnek, némi felár esetén pedig ezek Corsa, illetve Trofeo R kivitelei is kérhetők a kereskedésekben.

A fejlesztés célkeresztjében a dinamizmus mellett kezdettől fogva ott volt a súlycsökkentés is, aminek részeként pl. csak az üléseken mintegy 17,5 kg-ot tudtak spórolni a 720S-hez képest. A végeredmény 1277 kilogrammos tömeg a kupéverzió, és 1326 kg a nyitott tetejű variáns esetén. A forgalmazás pontos kezdési dátumát még nem árulta el a McLaren, mindenesetre a nemzetközi sajtóban a kupé kapcsán 324 ezer dolláros (átszámítva mintegy 110 millió forintos), a roadster esetén pedig 345 ezer dolláros (kb. 117 millió Ft-os) árról lehet olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr318112654
süti beállítások módosítása