Városi szabadidő-autót leplezett le a Fiat
2023. július 06. írta: autonet

Városi szabadidő-autót leplezett le a Fiat

Napjaink egyik legfőbb autóipari trendje, hogy a nagy konszernek (pl. Volkswagen Csoport, Toyota, Stellantis, Renault-Nissan-Mitsubishi, Geely) alá tartozó különböző márkák a költséghatékonyság jegyében fogják az óriásvállalat közös platformjait, és arra építve alkotják meg a saját modelljeiket. Ugyanígy járt el a Fiat is legújabb kocsijuk, a minap bemutatott, 600e nevű tisztán elektromos, kompakt SUV fejlesztésekor. Hogy az olaszoknak sikerült-e annak ellenére is valami különlegest létrehozni, hogy az autó nagyrészt a „testvéreivel” azonos elemekből épül fel, azt az Automeister itteni híreinek olvasóira bízzuk – de a könnyebb mérlegelés érdekében azért összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az újdonságról.

fiat_600e_2.png

Kezdjük azzal, hogy a Fiat 600e, ha nem is egyedi, de meglehetősen jó alapokra épít: a Stellantis e-CMP2 padlólemezét használta a széles körben kiváló fogadtatásban részesült Jeep Avenger, de hasonló alapokon nyugszik többek közt az Opel Mokka-e vagy épp a Peugeot e-2008 is. A fenti típusokat ismerve a legifjabb Fiat műszaki paraméterei nem okoznak nagy meglepetést, de azért érdemes sorra venni őket.

A kocsiban egy 156 lóerős teljesítményre és 260 Nm-es csúcsnyomatékra képes villanymotor teljesít szolgálatot, amely az első kerekeket hajtja. A 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,52 méter magas, így a B-szegmensbe sorolható crossover-SUV a tesztek alapján 9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 150 km/h.

A Fiat 600e-ben a Jeep Avengerből már ismerős, nettó 51 kWh-s akkumulátorcsomag kap helyet, amivel a gyártó ígérete szerint nagyjából 400 kilométert lehet megtenni újratöltés nélkül. A piacon némi versenyelőnyt jelenthet, hogy az aksi 100 kW-os DC-töltővel is táplálható, így akár kevesebb mint fél óra alatt 10-ről 80%-ra ugrik a mutató. Az otthoni infrastruktúrával a teljes feltöltéshez körülbelül 6 órára van szükség.

A valamivel több mint másfél tonnás villanyautót korszerű biztonsági- és vezetéstámogató rendszerekkel szerelik fel, a Fiat új, „Dolce vita” filozófiája jegyében pedig alaptartozékok lesznek olyan extrák, mint pl. a masszázsfunkció. A 600e kimondva-kimondatlanul az 500X teljesen elektromos utódja lesz, bár utóbbi jármű is gyártásban marad még legalább egy évig.

Az említett e-CMP2 platform egyébként alkalmas belsőégésű motorok fogadására is, ezzel a lehetőséggel pedig alighanem a torinói székhelyű cég is élni fog, és jövőre jöhet az új 600-as hibrid verziója. És van egy jó hírünk azoknak is, akiknek a Fiat 600e korábban leírt adatai nem elég ütősek: az ígéretek alapján jövőre az Abarth előrukkol a kocsi teljesítményre kihegyezett változatával is.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1918161388
süti beállítások módosítása