Fisker Ronin: több mint 1000 lóerő, kevesebb mint 1000 példány
2023. augusztus 15. írta: autonet

Fisker Ronin: több mint 1000 lóerő, kevesebb mint 1000 példány

Az amerikai Fisker vállalat nemrég a világ legelső teljesen elektromos, négyajtós, nyitható tetejű GT-sportkocsijaként harangozta be a Ronin nevű, fejlesztés alatt lévő luxusjárművét, amelyről a napokban néhány technikai részlet is kiderült. A limitált szériás újdonsággal a cég dinamizmus és hatótáv terén is alaposan fel akarja adni a leckét a konkurenciának a hiper-villanyautók egyre szélesebb mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a csillagászati áron érkező „gazdátlan szamurájjal” foglalkozunk.

fisker_ronin_1.jpg

A designerként korábban a BMW-nél, a Fordnál és az Aston Martinnál is dolgozó dán Henrik Fisker 2007-ben alapította meg Kaliforniában a Fisker Automotive-ot, a Karma nevű hibrid sportszedánt jegyző vállalkozás azonban 2013-ban csődbe ment. A tulajdonos következő „nekifutása”, a 2016-ban létrehozott Fisker Inc. már sikeresebbnek tűnik, az Ocean nevet viselő, Európában is forgalmazott elektromos SUV után ugyanis a közelmúltban 3 újabb önálló modellt lepleztek le – köztük a már emlegetett Ronint.

A nevét a gazdátlan szamurájokról (illetve az azonos című, többek közt autós üldözős jeleneteiről is híres 1998-as filmről) kapó kocsiba a most közölt információk alapján három villanymotor kerül, amelyek együttesen több mint 1000 lóerő leadására lesznek képesek. Az összkerékhajtású Ronin ennek megfelelően nagyjából 2 másodperc alatt gyorsulhat fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 275 km/h-nak ígérkezik. Mindezt úgy, hogy a tervek szerint öten is tudnak benne utazni – bár a közzétett fotókon látható hátsó ajtók méretéből ítélve azért a második sor nem biztos, hogy túl nagy kényelmet kínál hosszútávon.

Márpedig a Fisker koncepciója alapján a Roninnal nagyon is hosszan lehet majd autózni megállás nélkül: a gyártó 600 mérföldes, azaz nagyjából 960 kilométeres hatótávról beszél, ami a már piacon lévő vetélytársak közül a Lucid Air számait is meghaladja. Ezek után nem meglepő, hogy a kupéként és kabrióként is funkcionáló jármű egyik erénye várhatóan az alacsony tömege lesz, amiről egyebek mellett szuperkönnyű karbonalkatrészek és aktív aerodinamikai elemek gondoskodhatnak.

A jelen állás szerint mindössze 999 példányban készülő kocsiért minimum 385 ezer dollárt, azaz forintban kifejezve csaknem 135 milliót kell fizetniük a leendő tulajdonosoknak. Nyugodtan mondhatjuk, nem ez lesz a Fisker „pénztárcabarát” terméke: ezt a szerepet a Pear nevű crossovernek, illetve az Alaska nevű pickupnak szánják majd. Mi azért a luxusGT-ért sem aggódunk, hiszen a legtöbb hasonló kaliberű autót általában már a gyártás előtt „túlfoglalják” a dúsgazdag érdeklődők, így vélhetően az „igazi” roninokkal ellentétben a Fisker Roninok nem lesznek „gazdátlanok”.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3518193943
süti beállítások módosítása