Villámgyors kisördög: jön a 280 lóerős Lancia Ypsilon HF!
2025. június 30. írta: autonet

Villámgyors kisördög: jön a 280 lóerős Lancia Ypsilon HF!

Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában egy olasz klasszikus új korszakát vesszük górcső alá: a Lancia hosszú szünet után tavaly rukkolt elő az új Ypsilonnal, most pedig hivatalosan is bemutatták a HF nevű sportváltozatot is. Az aprócska karosszéria alatt meglepően erős technika dolgozik, amit az anyavállalat, a Stellantis konszern más modelljeiből már ismerhetünk – a fejlesztők pedig igyekeztek megmutatni most ennek az amúgy kiváló alapnak a „temperamentumosabb” oldalát. Lássuk, hogyan sikerült!

lancia_ypsilon_hf_1.jpg

A Lancia Ypsilon nem mai darab: 1995 óta van az utakon, és leginkább stílusos, városi kisautóként ismert, amely hazájában kifejezetten népszerű, ami nem független attól a ténytől, hogy kompakt méreteivel ügyesen manőverezik a szűk olasz utcácskákon is. Az Ypsilon relatíve erős eladási adatai ellenére maga a márka sokáig vegetált a piacon, mígnem a Stellantis égisze alatt új lendületet kapott, és a jelek szerint a küszöbön álló villanykorszakban is számolni kell majd vele.

Az új Lancia Ypsilon HF hajtáslánca tehát nem ismeretlen: egy 280 lóerős teljesítményű és 345 Nm-es csúcsnyomatékú villanymotor dolgozik az első kerekeken, amihez hasonlót már láthattunk a testvérmodellek, azaz az Abarth 600e, az Alfa Romeo Junior Veloce, az Opel Mokka GSE és a Peugeot 208 GTI esetében is. Az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz a kocsinak 5,6 másodpercre van szüksége, a végsebességét pedig 180 km/h-ban korlátozták.

lancia_ypsilon_hf_2.jpg

Külsőre az autó hozza, amit egy kis „energiabombától” a többség elvár: szélesebb nyomtáv, ültetett kasztni, 18 colos felnik és sötétített designelemek. A Lancia sportos, ralis múltját megidéző HF logó is visszatért, és nem meglepő módon most először került fel egy elektromos modellre. Belül eközben modern technika fogadja az utasokat, digitális műszerekkel, okos infotainment rendszerrel és a mai kor elvárásainak megfelelő vezetéstámogató rendszerekkel.

Az autó bemutatóját a Balocco pályán tartották, ahol a vállalat mérnökei elárulták: az Ypsilon HF közel 100 ezer tesztkilométeren és 1500 órán keresztül csiszolódott, míg elérte végső formáját, ráadásul ez idő alatt sikerült az eredetileg tervezett 240 lóerős teljesítményét feltornázni a már említett 280-ig.

lancia_ypsilon_hf_3.jpg

Az Ypsilon HF teljesen elektromos változata várhatóan 2025 végén kerül piacra, várhatóan nettó 38 900 eurós, azaz forintban kifejezve kb. 15,5 milliós áron, míg a szelídebb, 110 lóerős mild-hibrid HF Line verzió már elérhető. A Lancia tehát újra villantott valamit, ami talán nem csak a nosztalgiára vágyóknak lehet érdekes. A Ypsilon HF annak a jele, hogy a sportos kisautók még nem haltak ki teljesen – csak egyre inkább átköltöznek az elektromos térbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8518898744
süti beállítások módosítása