A Nissan Leaf aktuális (második) generációja 2017 óta van az utakon, így az iparág „íratlan szabályai” alapján lassacskán időszerű lenne az új változat bemutatása. Más kérdés, hogy korábban lehetett arról is olvasni, hogy egyáltalán nem újul már meg a típus, míg mások biztosra vették a harmadik korosztály érkezését. Nos, a japán vállalat a friss hírek szerint úgy oldja meg a kérdést, mint az okos leány Mátyás király meséjében: „lesz is új Leaf, meg nem is”. Hogy ez pontosan mit jelenthet, az az Auto Check Center friss bejegyzéséből kiderül.
A 2010-ben debütált ferde hátúra a Nissan rendszeresen a világ legelső, 100%-ban elektromos tömegautójaként hivatkozik, amiben persze van némi részrehajlás, de azért a számok elég meggyőzőek. A yokohamai székhelyű gyártó épp idén nyáron jelentette be, hogy összesen már 1 millió villanymodellt értékesített, ennek pedig csaknem kétharmadát (kb. 650 ezer példányt) a Leafek tettek ki, amelyek még az utóbbi években is egészen kapósak voltak a legjelentősebb piacokon, így Európában is.
A népszerűség ellenére nagyjából egy esztendővel ezelőtt még úgy nézett ki, hogy valamikor az évtized közepén véget érhet a kocsi története – igaz, nem sokkal azután pedig már arról cikkezett a nemzetközi sajtó, hogy rövidesen érkezik a harmadik generációs Leaf, méghozzá a Renault-Nissan-Mitsubishi konszernen belül együttműködés jegyében a Renault Mégane E-Tech alapjain. A minap nyilvánosságra került információk alapján azonban más irányt vehet a történet.
Médiaértesülések szerint ugyanis a Nissan nemrég az amerikai kereskedőknek tartott prezentációt a cég közelgő elektromos autóiról, ebben pedig elhangzott, hogy egyebek kellett érkezik egy Leaf-utód is, a mostaninál mintegy 25%-kal nagyobb hatótávval. Az egyik jelenlévő vendég a kocsi terveit látva úgy fogalmazott, az új Leaf leginkább egy „mini-Ariya” lesz. Szakértők ennek hallatán arra számítanak, hogy a kocsi a CMF-EV platform rövidített verziójára épül majd, hasonlóan az érkezőben lévő új Nissan Micrához és Renault 5-höz.
Mindez pedig egyúttal azt is eredményezheti, hogy a Leaf szakít „hatchback-hagyományaival”, és napjaink trendjeihez igazodva crossoveres stílusjegyeket vesz fel. Ilyen szempontból az említett Ariya meglehetősen jó minta lehet, hiszen a tisztán elektromos, kompakt SUV-ot meglehetősen jól fogadta a szakma, számtalan besöpört díj mellett a 2023-as Világ Év Autója szavazáson a 3. helyen végzett.
Visszatérve az eddigi egyetlen ismertté vált műszaki adatra, mivel az aktuális Leaf maximális hatótávja kb. 385 kilométer, a fentebb közölt egynegyednyi növekedéssel az utód ilyen téren már megközelítheti az 500 kilométert. A további részletek bizonyára folyamatosan érkeznek majd, ahogy közeleg a premierje az utódnak, amely tehát várhatóan „Leaf is lesz, meg nem is.”