Az eredeti Mini „reinkarnációjának” szánt Mini Cooper 2001-ben jelent meg az utakon, vagyis ez volt a brit gyökerű márka első látványos projektje azután, hogy a BMW megvásárolta a céget (2000). A népszerű, retróstílusú kisautó azóta már a negyedik generációjában jár, amely tavaly tisztán elektromos változatokkal debütált, majd némi meglepetésre idén a benzinmotorral ellátott modellek is megérkeztek. Ez utóbbiakból pedig a cég nemrég kabrióverziókat is bemutatott, amelyek máris elérhetőek Magyarországon is – beleértve a napokban megismert, igencsak erős Mini John Cooper Works variánst (képünkön). Ezekkel az újdonságokkal foglalkozunk a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.
Kezdjük a legújabb Minik különlegességét adó technológia részleteivel! A csukott állapotban a gyártó közlése szerint az időjárás viszontagságainak is ellenálló vászontető 18 másodperc alatt nyitható le, ezzel párhuzamosan pedig az oldalsó ablakok és oszlopok is teljesen besüllyeszthetők, kivételes panorámát engedve az utasoknak. Az elektronika a másik irányban még gyorsabb, az alkalmi tető visszahúzása ugyanis mindössze 15 mp-et vesz igénybe. Érdemes továbbá hozzáfűzni, hogy az automatika aktiválásához nem kell megállni, a ki-becsukás akár 30 km/h-s sebességnél is kivitelezhető.
A Mini Cooper Convertible modellek háromféle hajtáslánccal rendelhetők, melyekben egytől egyig a BMW által jegyzett, 2.0 literes, négyhengeres turbó benzinmotor kapott helyett. A belépőszintet a „C” nevű modell jelenti a maga 163 lóerős teljesítményével, 250 Nm-es csúcsnyomatékával és 220 km/h-s végsebességével. Ezt követi az „S” kivitel, ahol az imént sorolt adatok a következőképpen alakulnak: 204 lóerő, 300 Nm és akár 237 km/h-s tempó.
A paletta csúcsán pedig a Mini John Cooper Works Convertible található, amelyet már nem kevesebb mint 231 lóerő és 380 Nm fémjelez, maximális sebessége pedig a tesztek alapján eléri a 245 km/h-t. Néhányan bíztak benne, hogy a legizmosabb Mini Coopereknél talán visszatér a kézi váltó (a brand utolsó ilyen modelljei idén februárban gördültek le a futószalagról), azonban a papírformának megfelelően a hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval kell beérniük a leendő vásárlóknak.
Érdekesség, hogy miközben a bevezetőben említett módon a Mini Cooper aktuális generációja villanymotorral kezdett, majd jöttek a belsőégésű erőforrással felszerelt kocsik, a kabriók esetén ez éppen fordítva lehet: a szakértők többsége biztosra veszi, hogy a most megismert benzines autók után idővel az elektromos motorral hajtott Convertible premierjére is sort kerít a vállalat.
Ugyancsak a Minihez kapcsolódó és a fenti témába is vágó, friss hír, hogy a brit What Car? nevű ismert autós szaklap csaknem 30 ezer fős felmérésében a Mini bizonyult a legritkábban meghibásodó járműveket felvonultató márkának, még az erről híres Lexusokat is megelőzve. A tulajdonosok a nyitott tetős Cooperek jelenleg forgalomban lévő típusait átlagosan 99,2%-osra értékelték a megbízhatóság szempontjából – a kérdés már csak, az utódok is képesek-e átugrani ezt az igencsak magasra helyezett lécet.