A kínai Geely vállalat „belépőszintű” elektromos járműveinek fenntartott Geometry brand híreire érdemes idehaza is figyelni, az almárkát ugyanis egy ideje Magyarországon is forgalmazzák. A cég újdonsága a meghökkentően kicsi, ám terepjárós hangulatú(nak szánt) Panda Knight városi villanyautó, amelyet ezúton az Automeister szervizhálózat itteni cikkeinek követőivel is igyekszünk megismertetni.
A nemzetközi sajtónak eljuttatott hivatalos fotók alapján a szóban forgó kocsi némi gúnnyal élve úgy fest, mint egy Mercedes G-osztály, ami „összement a mosásban”. A látszat nem is csal, a Geely Geometry Panda Knight ugyanis tényleg befér majd a legszűkebb parkolóhelyekre is: mindössze 3,13 méter hosszú (összehasonlításképpen, a sokak számára szintén kissé megmosolyogtató Suzuki Jimny-k ennél fél méterrel tovább nyúlnak), 1,56 méter széles és 1,65 méter magas.
Más kérdés, hogy a Knight még így is túltesz azon a modellen, amely az alapjául szolgált: a tavaly bemutatott „sima” Panda mini villanyautó alig 3 méteres. Innen nézve kisebbfajta bravúr a fejlesztők részéről, hogy az alig valamivel „terebélyesebb” méretei ellenére a most leleplezett kocsi tényleg képes egyfajta terepjárós benyomást kelteni – és nem is elsősorban a tetősín vagy az arra szerelt, műanyag létra miatt. Az orr-rész kialakítása pl. kifejezetten izgalmas, nem véletlen, hogy a beszámolók egy részében még a Ford Broncót is megemlítik, mint a mérnökök egyik lehetséges inspirációja.
Off-road képességekre feljogosító teljesítményt persze kár lenne várni a Panda Knighttól. A hajtásról egy 41 lóerőre és 110 Nm-es nyomatékra képes villanymotor gondoskodik, a 11 kWh-s kapacitású akkumulátorpakk pedig az ígéretek alapján kb. 200 kilométer megtételét teszi lehetővé újratöltés nélkül.
A városi használatra szánt „bébi-dzsip” elméletileg 4 személyes – bár reálisan nézve a hátsó sorban egy felnőtt aligha érezheti magát kényelmesen –, a hátsó ülések ledöntésével pedig akár 800 literes csomagtér állhat rendelkezésre. A kényszerű helytakarékosság természetesen a fedélzeti rendszereknél is érezhető, elég csak a 8 colos infotainment érintőképernyőt vagy a 9,2 colos digitális műszeregységet említeni.
Az alap Panda hazájában forintra átszámítva, specifikációtól függően 2-2,8 milliós áron kapható, ennél a Knight-kivitel minden bizonnyal valamelyest drágább lesz majd. Ahogy a bevezetőben jeleztük, a Geometry brand már Európában sem ismeretlen: az „A” nevű szedán, az „E” névre keresztelt crossover és a „C” nevet viselő kompakt SUV közül egyelőre utóbbi érhető el mifelénk. Hogy a jövőben az új „pöttöm-terepjáró” is csatlakozik-e hozzá, az bizonyára rövidesen kiderül.