Még 7-en pályáznak az Év Autója díjra
2023. november 30. írta: autonet

Még 7-en pályáznak az Év Autója díjra

Hagyományosan november végén nevezik meg, melyik modelleknek van esélyük elnyerni az Európai Év Autója címet, és ez idén sem volt másként. A néhány napja közzétett, 28 résztvevős lista jó pár érdekességet tartogatott, és még a most nyilvánosságra hozott, 7-re szűkített névsorban is akadnak olyan kocsik, melyek szereplése bizonyára sokakat meglep. A tendenciákat persze borítékolni lehetett: hódítanak a villanymotorok, a SUV-ok és a kínaiak. A pontos részletekről szól az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzése.

ev_autoja_jeloltek_2.jpg

A szóban forgó, nagy presztízsű elismerést 1964 óta ítélik oda, a döntéshozatalban pedig jelenleg 22 ország (köztük hazánk) 59 szakújságírója vesz részt. A díjat hivatalosan olyan új autók kaphatják meg, amelyek az idei évben kerültek (vagy várhatóan kerülnek) a kereskedésekben legalább 5 európai országban. Ez utóbbi kritériumnak egyre több kínai gyártó is megfelel, például az immár Magyarországon is jelen lévő BYD, amely minden más márkánál több, összesen 4 modellt adott a már említett, bővebb jelöltlistára.

Az Atto 3, Dolphin, Han, Seal négyesből végül csak az utolsó „élte túl” az újabb rostát, és jutott be – mondani se kell, első kínai gépkocsiként – a döntőbe. A tisztán elektromos szedán (képünkön) mellett még 3 olyan modellt találunk a fináléban, amelyet kizárólag villanymotorok hajtanak. Mindhárman a „szabadidő-autós hullámot” igyekeznek meglovagolni, ám a Renault Scénic E-Tech a crossoverek, a Volvo EX30 a kompakt divatterepjárók, a Kia EV9 pedig a közepes méretű SUV-ok táborát erősíti.

ev_autoja_jeloltek_3.jpg

További két döntősnek, az új 5-ös BMW-nek és a Peugeot 3008-nak is akad teljesen elektromos variánsa, így az egyetlen igazi „kakukktojás” a Toyota C-HR, amelynek tehát minden egyes verziójába kerül hagyományos motor – igaz, a hibrid vagy plug-in-hibrid technológia azért itt is „alapértelmezett”.

Ennek a 7 indulónak van tehát esélye arra, hogy az előző győztes, a Jeep Avenger örökébe lépjen. Az érintett márkák közül jó párnak egészen friss emlékei lehetnek a sikerről, hiszen a Kia 2022-ben diadalmaskodott az EV6-tal, a Toyota 2021-ben a Yarisszal, a Peugeot 2020-ban a 208-assal, a Volvo 2018-ban az XC40-nel, míg a Renault utoljára 2006-ban a Clióval. Némi meglepetésre nem a BYD az egyetlen brand a mezőnyben, amely még sosem hódította el az Európai Év Autója díjat, a BMW ugyanis 5 alkalommal is „csak” a második helyig jutott.

A következő hónapokban alapos tesztelések és egy újabb voksolási forduló vár a zsűrire, a győztes kilétére pedig jövő február 26-án, a Genfi Autószalonon derül fény.

ev_autoja_jeloltek_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr5018270831
süti beállítások módosítása