Megkezdődött a közelmúltban bemutatott Dongfeng eπ (nem elírás, az ott egy „pi” jel) 007 nevet viselő kocsi hivatalos forgalmazása. A Lamborghinik, illetve McLarenek által inspirált megoldásokat is felvonultató ötajtós szedán egyelőre csak a kínai vásárlóknak elérhető, ám mivel a több mint 5 évtizedes múltra visszatekintő vállalat Európában (többek közt Magyarországon) is aktív, idővel akár mifelénk is megjelenhet. Ennek jegyében az Automeister szervizhálózat mostani írásában igyekszünk néhány információt összegyűjteni az újdonságról.
Az évente nagyjából 3 millió járművet értékesítő Dongfeng egyértelműen azok közé a nagy kínai autógyártók közé tartozik, amelyek még „hisznek” a belsőégésű technológiában. Igaz, a márka egyik legújabb modellje, az eπ 007 esetén ez mindössze annyiban nyilvánul meg, hogy az eddig ismertté vált 4 változat közül egyben „hatótávnövelőként” helyet kapott egy hagyományos erőforrás is.
Kezdjük is akkor a sort ez utóbbi verzióval: a 200Pro nevű variánsban egy 1.5 literes benzinmotor és 215 lóerős teljesítményre és 310 Nm-es csúcsnyomatékra képes villanymotor található. A Dongfeng tájékoztatása szerint a kocsi 200 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban, teljes hatótávja pedig akár az 1200 kilométert is elérheti.
A többi eπ 007-es tehát már tisztán elektromosnak számít. A paletta a hátsókerék-meghajtású 53-Pro-val indul, amelybe ugyanaz a villanymotor kerül, mint a 200Pro-ba, a mintegy 57 kWh-s akkupakkja pedig 530 kilométer megtételét teszi lehetővé újratöltés nélkül. A 620Pro-ban is egyetlen, ugyancsak a hátsó tengelyen elhelyezett erőforrás van, ám ez már 268 lóerőt és 320 Nm-t tud, a bő 70 kWh-s akkumulátora révén pedig hatótávban is előrelépést jelent (620 km).
A kínlat csúcsán pedig a dupla motoros, összkerék-meghajtású 540 Max helyezkedik el a maga 536 lóerős és 640 Nm-es értékeivel. Ez a kivitel a tesztek alapján 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami 3, illetve 2 másodperccel rövidebb idő, mint a fentebb említett két társa esetén. A teljesítményorientáltság persze, ahogy azt más típusok esetén is megszoktuk, jár némi kompromisszummal a hatótáv terén: az 540 Max csupán 540 kilométert tud kihozni a nagyobbik, 70 kWh-s akkucsomagból.
A 4,88 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,46 méter magas, rendkívül áramvonalas autó leglátványosabb elemei alighanem a felfelé nyíló ajtók, amiket a cég elmondása szerint a Lamborghini hasonló megoldása ihletett. És, ahogy arra a bevezetőben már utaltunk, egy másik ikonikus sportkocsigyártótól is „ellestek” valamit a fejlesztők, méghozzá a McLaren 720S-ből ismerős forgó műszerfalat.
A fentiek tükrében a minap nyilvánosságra hozott 159 ezer jüanos, azaz átszámítva kb. 8 millió forintos indulóár meglepően alacsonynak hangzik, így nyugodtan kijelenthetjük, még ha a Dongfeng eπ 007 Európába érve a szokásos módon némiképp meg is drágul, méltó riválisa lehet a szegmensében például a Tesla Model 3-nak, a Kia EV6-nak vagy épp a Hyundai Ioniq 5-nek.