Kész csoda: benzinmotor is kerülhet a vadiúj kínai autóba
2024. január 25. írta: autonet

Kész csoda: benzinmotor is kerülhet a vadiúj kínai autóba

Megkezdődött a közelmúltban bemutatott Dongfeng eπ (nem elírás, az ott egy „pi” jel) 007 nevet viselő kocsi hivatalos forgalmazása. A Lamborghinik, illetve McLarenek által inspirált megoldásokat is felvonultató ötajtós szedán egyelőre csak a kínai vásárlóknak elérhető, ám mivel a több mint 5 évtizedes múltra visszatekintő vállalat Európában (többek közt Magyarországon) is aktív, idővel akár mifelénk is megjelenhet. Ennek jegyében az Automeister szervizhálózat mostani írásában igyekszünk néhány információt összegyűjteni az újdonságról.  

dongfeng_ujdonsag_1.jpg

Az évente nagyjából 3 millió járművet értékesítő Dongfeng egyértelműen azok közé a nagy kínai autógyártók közé tartozik, amelyek még „hisznek” a belsőégésű technológiában. Igaz, a márka egyik legújabb modellje, az eπ 007 esetén ez mindössze annyiban nyilvánul meg, hogy az eddig ismertté vált 4 változat közül egyben „hatótávnövelőként” helyet kapott egy hagyományos erőforrás is.

Kezdjük is akkor a sort ez utóbbi verzióval: a 200Pro nevű variánsban egy 1.5 literes benzinmotor és 215 lóerős teljesítményre és 310 Nm-es csúcsnyomatékra képes villanymotor található. A Dongfeng tájékoztatása szerint a kocsi 200 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban, teljes hatótávja pedig akár az 1200 kilométert is elérheti.

A többi eπ 007-es tehát már tisztán elektromosnak számít. A paletta a hátsókerék-meghajtású 53-Pro-val indul, amelybe ugyanaz a villanymotor kerül, mint a 200Pro-ba, a mintegy 57 kWh-s akkupakkja pedig 530 kilométer megtételét teszi lehetővé újratöltés nélkül. A 620Pro-ban is egyetlen, ugyancsak a hátsó tengelyen elhelyezett erőforrás van, ám ez már 268 lóerőt és 320 Nm-t tud, a bő 70 kWh-s akkumulátora révén pedig hatótávban is előrelépést jelent (620 km).

A kínlat csúcsán pedig a dupla motoros, összkerék-meghajtású 540 Max helyezkedik el a maga 536 lóerős és 640 Nm-es értékeivel. Ez a kivitel a tesztek alapján 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami 3, illetve 2 másodperccel rövidebb idő, mint a fentebb említett két társa esetén. A teljesítményorientáltság persze, ahogy azt más típusok esetén is megszoktuk, jár némi kompromisszummal a hatótáv terén: az 540 Max csupán 540 kilométert tud kihozni a nagyobbik, 70 kWh-s akkucsomagból.

A 4,88 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,46 méter magas, rendkívül áramvonalas autó leglátványosabb elemei alighanem a felfelé nyíló ajtók, amiket a cég elmondása szerint a Lamborghini hasonló megoldása ihletett. És, ahogy arra a bevezetőben már utaltunk, egy másik ikonikus sportkocsigyártótól is „ellestek” valamit a fejlesztők, méghozzá a McLaren 720S-ből ismerős forgó műszerfalat.

A fentiek tükrében a minap nyilvánosságra hozott 159 ezer jüanos, azaz átszámítva kb. 8 millió forintos indulóár meglepően alacsonynak hangzik, így nyugodtan kijelenthetjük, még ha a Dongfeng eπ 007 Európába érve a szokásos módon némiképp meg is drágul, méltó riválisa lehet a szegmensében például a Tesla Model 3-nak, a Kia EV6-nak vagy épp a Hyundai Ioniq 5-nek.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3318311497
süti beállítások módosítása