Jelentős frissítésen esett át az öt évvel ezelőtt debütált Porsche Taycan. A vállalat minap kiadott közleménye alapján a népszerű villanyautó rövidesen a kereskedésekbe érkező változatai jóval kitartóbbak és erősebbek lettek elődjeiknél. Arról pedig, hogy az előrelépés pontosan mekkora, nemrég egy kultikus versenypályán már egy igen erős „üzenetet” is küldött a német cég. A részleteket az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében vesszük górcső alá.
A Taycan 2019-ben került az utakra a Porsche első teljesen elektromos szériagyártású modelljeként. Azóta mintegy 150 ezer példányt értékesítettek belőle, ami egy finoman szólva sem olcsó kocsitól (forintban kifejezve az indulóverzió ára is eléri a bruttó 40 milliót) meglehetősen nagy sikernek számít. Ezek után nem meglepő, hogy a fejlesztők alig módosítottak a bevált „alaprecepten”, azaz az autó külseje lényegében változatlan maradt – talán csak a némiképp átszabott első és hátsó lámpák kialakításából jöhet majd rá valaki, ha egy új Taycannal találkozik.
A „kaszni alatt” azonban jelentősnek mondható előrelépésekre került sor. A Taycanokban eddig kiviteltől függően 79 vagy 93 kWh-s akkumulátorok kaptak helyet, ez mostantól 89, illetve 105 kWh-ra nő. Ennek, valamint a további technológiai innovációknak köszönhetően a Porsche elmondása szerint átlagosan nagyjából 35%-kal gyarapszik a hatótáv, ami a tesztek alapján elérheti a 678 kilométert. Apropó tesztek: a Porsche az elmúlt időszakban nem kevesebb mint 3,6 millió kilométeren át igyekezett finomhangolni az autót. Ebben pedig a plusz 53 Celsius-fokos amerikai Death Valley éppúgy benne volt, mint Finnország sarkkörön túli vidéke, ahol mínusz 41 fokot mutattak a hőmérők.
Az aksik mellett a motorok is a mérnökök célkeresztjébe kerültek, ennek eredményeként a vadiúj Taycanok teljesítménye jócskán túltesz a kifutó szérián. Összehasonlításképpen a legizmosabb variáns, a Turbo S eddig 761 lóerőre volt képes, ami a mostani frissítéssel egészen 952 lóerőig kúszik fel, a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás pedig ezzel párhuzamosan 2,8-ról 2,4 másodpercre olvad. Ezt látva nem csoda, hogy egy korábbi bejelentés szerint Lars Kern 7:07.55-ös időt futott az akkor még a fejlesztés fázisában járó új csúcsvillanyautóval a legendás Nürburgring-Nordschleifén, ezzel 26 másodpercet(!) faragott az előző Taycan 2022-es rekordjából.
A számos új extrával felszerelt (ennek ellenére kb. 15 kilogrammot „leadó”), felfrissült Taycanok a Porsche ígérete alapján már idén tavasszal a piacra kerülnek.