Megint kopogtat Európa kapuján két kínai márka
2024. február 16. írta: autonet

Megint kopogtat Európa kapuján két kínai márka

Egyre több nagy múltú (és kevésbé nagy múltú, lásd: Tesla) autógyártó vezetői kongatják a vészharangot, hogy a kínai márkák külső beavatkozás – például extraadók kivetése – nélkül hamarosan valósággal letarolják majd a piacot. Márpedig a jelek szerint az előretörés nem áll meg, egy friss bejelentés szerint ugyanis a távol-keleti ország újabb két vállalata, a Seres és a Skywell is megkezdi az értékesítést Európában egy-egy típussal. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében az ezzel kapcsolatos információkat, kilátásokat vesszük sorra.

ket_uj_kinai_marka_europaban_1.png

Aki figyelemmel kíséri a járműszektor híreit, azt aligha éri váratlanul, hogy mindkét szóban forgó kocsi tisztán elektromos meghajtású, mint ahogy az sem meglepő, hogy egyaránt a már így is elég sűrű szabadidő-autós kategóriában szállnak ringbe. Nagy különbség azonban, hogy amíg az egyik a belépőszintű villanymodellek konkurenciája lehet, addig a másik már a prémiumszegmens vásárlóit veszi célba.

Kezdjük a Seressel, amely bár kínai cég, de központja az USA-ban van (méghozzá a Szilícium-völgyben), ráadásul gyártóüzemmel is rendelkezik az Egyesült Államokban: az általuk „technológiástól és dolgozóstól” megvásárolt indianai létesítményben korábban Mercedes-Benzek és Hummerek is készültek. A 2016-ban alapított brand a „3” nevet viselő ötajtós SUV-jával próbál szerencsét Európában – közelebbről az Egyesült Királyságban.

ket_uj_kinai_marka_europaban_4.png

A 160 lóerős teljesítményre és 300 Nm-es maximális nyomatékra képes kocsiban egy 53.6 kWh-s lítium-ferrofoszfát akkumulátor található, amely valamivel több mint 400 kilométeres hatótávra lehet elegendő. A Seres 3 indulóára a nemzetközi média értesülései alapján 30 ezer font, azaz átszámítva nagyjából 13,6 millió forint lesz, ezzel az ugyancsak kínai hátterű MG ZS EV „alá ígérve” az ottani piacon elérhető legolcsóbb elektromos divatterepjáró lehet.

Mint jeleztük, a Skywell már egy kicsit másik „ligában” játszik – az importért felelős Innovation Automotive képviselője például egyenesen az Audikat és a Mercedeseket jelölte meg a kontinensünkön most debütáló BE11 nevű divatterepjárójuk (képünkön) legfőbb konkurenciájaként. A szintén elsőkerék-meghajtású járműbe egy 204 lóerős villanymotor kerül, az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság pedig az akkucsomagtól függően körülbelül 410 és 620 kilométer között alakul.

ket_uj_kinai_marka_europaban_2.png

A Seres 3 és a Skywell BE11 tehát első körben az Egyesült Királyságban válik rendelhetővé, de nem nehéz kitalálni, hogy sikeres fogadtatás esetén idővel a földrész más országaiban is feltűnhetnek majd. A két márka közös forgalmazója mindenesetre egyelőre meglehetősen óvatosan fogalmaz a célokkal kapcsolatban: a terv a 2024-es évre mindkét kocsi esetén 1000-1000 eladott példány.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1218326969
süti beállítások módosítása