Hol vannak az új Moszkvicsok? „Sehol”!
2024. április 17. írta: autonet

Hol vannak az új Moszkvicsok? „Sehol”!

Aki követte a világ híreit az elmúlt bő két évben, annak nem kell hosszasan ecsetelni, miért nem valószínű, hogy a napokban bemutatott Moszkvics 8 szabadidő-autó a közeljövőben feltűnik majd az Európai Unió és vele Magyarország útjain. Ettől függetlenül még sokak számára érdekes lehet, hogyan éled újra mostanság kínai segítséggel a nagy múltú, hazánkban is ismerős orosz (néhai szovjet) autógyártó. Ennek a folyamatnak a legújabb és egyben legnagyobb (szó szerint) állomása lehet a minap bejelentett, három üléssoros SUV, melyet a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában veszünk górcső alá.

moszkvics_8_sehol_1.png

A keleti blokk egyik híres/hírhedt márkája, az idehaza többek közt a rendőrség flottáját is erősítő Moszkvics mintegy 6 évtizedes fennállás után, röviddel az ezredfordulót követően ment csődbe. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Renault feltámasztaná a nevet, de miután 2022-ben ők is kivonultak Oroszországból, a megmentő szerep végül a kínaiakra, közelebbről a JAC Motors égisze alá tartozó – és a magyar füleknek meglehetősen viccesen hangzó – Sehol brandre jutott.

A legelső új Moszkvics, a 3-as névre keresztelt crossover 2022 őszén debütált, mint a Sehol X4 „átcímkézett” változata. Még az év decemberében érkezett ennek elektromos variánsa (3e), amit tavaly ősszel a 6-os sorszám alatt futó ferde hátú modell követett, amely a Sehol A5 Plus „ikertestvére”. A már szintén beígért Moszkvics 5 (vagyis Sehol X6) után pedig most itt a Moszkvics 8, amely – és ez már nem lep meg senkit – szintén egy Sehol-kocsi, jelesül az X8 Plus „újraemblémázott” variánsa.

A 8-as a Moszkvics palettájának legméretesebb darabja lesz: a 4,83 méteres hosszúságával, 1,87 méteres szélességével és 1,7 méteres magasságával az idehaza elterjedt járművek közül leginkább a Hyundai Santa Féval és a Kia Sorentóval említhető egy lapon. A Sehol X8 Plus műszaki adataiból kiindulva a kocsiban egy 1.5 literes, benzines turbómotor kap majd helyet, amely 181 lóerős teljesítményre és 300 Nm-es csúcsnyomatékra lesz képes. A hétsebességes automata váltóval felszerelt, vadonatúj Moszkvics fogyasztása várhatóan valamivel kevesebb mint 8 liter lehet 100 kilométerenként.

A gyártás és a forgalmazás a tervek szerint még idén elindul, és bár pontos árat még nem közölt a vállalat, valószínűsíthető, hogy a Sehol X8-cal megegyező felszereltséggel érkező újdonság lesz az eddigi legborsosabb árú, hagyományos meghajtású Moszkvics. Ezt a címet egyelőre a 3-as birtokolja, amelyért 1,865 millió rubelt, azaz átszámítva kb. 7,3 millió forintot kérnek el.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3218383395
süti beállítások módosítása