Hidrogénes, de nem „úgy”: íme, az Alpine Alpenglow Hy4
2024. május 15. írta: autonet

Hidrogénes, de nem „úgy”: íme, az Alpine Alpenglow Hy4

Sokszor láttuk már, hogy a különböző gyártók előrukkolnak látványosabbnál látványosabb koncepcióautókkal – amik aztán soha nem jutnak tovább a tervezőasztalnál. Úgy tűnik, a másfél éve beígért Alpine Alpenglow Hy4 nevű sportkocsival nem ez lesz a helyzet, a több szempontból is egészen különleges, kétajtós kocsinak ugyanis a napokban már egy „gurulóképes” változatát is bemutatták Spa-Francorchamps-ban. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit érdemes tudni a 2017 óta (újra) önálló Alpine-brand jövőjét meghatározó járműről.

alpine_alpenglow_hy4_uj_3.png

Az első és legfontosabb érdekesség, hogy az Alpenglow Hy4-et hidrogén hajtja, azonban ez alatt nem az egyes sorozatgyártású modelleknél (pl. Toyota Mirai, Hyundai Nexo) már látott, az elektromos meghajtással rokonságot mutató, üzemanyagcellás technológiát kell érteni. Az Alpine újdonságában ugyanis egy 2.0 literes, 4 hengeres turbómotor kapott helyet, ami hidrogént használ üzemanyagként. 

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fedélzeten három darab, egyenként 2,1 kilogrammos kapacitású tartály található, bennük 700 bar nyomáson tárolt hidrogénnel. A periódusos rendszer első eleme 40 bar nyomáson jut a hengerekbe, méghozzá vízpermet társaságában, mert így a hírek szerint jelentősen csökkenthető a működés során keletkező, káros anyagok mennyisége.

A körülbelül 5,2 méter hosszú, 2,1 méter széles és mindössze 1,1 méter magas kocsi teljesítménye így 340 lóerő, míg végsebessége 270 km/h környékén van, menetdinamikáját pedig a gyártó házon belül a már a magyar szemeknek sem ismeretlen Alpine A110-hez hasonlítja. Érdemes hozzátenni, hogy a mérnökök szerint a négyhengeres erőforrás csak egy átmeneti állomás, az Alpenglow Hy4-ben ugyanis később egy saját fejlesztésű, V6-os motor teljesíthet szolgálatot, ami minden bizonnyal valamelyest dob majd a fenti számokon.

alpine_alpenglow_hy4_uj_2.png

A hidrogénes csúcsautó a belgiumi tesztkörök után júniusban a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen is tiszteletét teszi. Utóbbi helyszínválasztás nem is véletlen, a tervek szerint ugyanis az Alpenglow Hy4 néhány éven belül bekapcsolódik az FIA World Endurance Championship, azaz a hosszútávú versenyek világbajnokságának küzdelmeibe. Sőt, amennyiben igaznak bizonyulnak a pletykák, melyek szerint idővel a Formula–1-ben is engedélyezett lesz a hidrogénhajtás, a vadonatúj Alpine előtt még komolyabb távlatok nyílhatnak.

Arról egyelőre nem osztott meg semmi konkrétumot a vállalat, hogy a modell sorozatgyártásba kerül-e, azonban elmondásuk alapján enélkül is jelentős hatást gyakorol majd a brand jövőjére. Az Alpine-nál látnak ugyanis fantáziát a hidrogénalapú technológiában (és ne feledjük, a Renault-csoporton belül a HYVIA révén már akad tudás ilyen téren), a most elkészült prototípus így tapasztalatszerzésnek sem utolsó. Sőt, a francia cég azt is hozzáfűzte, az Alpenglow Hy4 stíluselemei később az összes Alpine-on visszaköszönnek majd, úgyhogy ilyen szemmel is érdemes nézni a vadonatúj, extravagáns szupersportkocsit.

alpine_alpenglow_hy4_uj_1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4218405219
süti beállítások módosítása