A Mercedes nagyon érzi a korszellemet. Bár a szériamodelljeikre egyre több a panasz ‒ azért nem mindegyikre, az új E-Klasse pl. kiváló lett ‒, és épp igyekszik a márka arcvesztés nélkül kitolatni a korábbi villanyautós vízióiból, azért elfoglaltságaik mellett is feltűnik, hogy a világszerte növekvő társadalmi egyenlőtlenség egy valamit nagyon megtolt, az pedig az ultragazdagok száma és vásárlóereje. Mint tudjuk, ez az a réteg, ahol, ha válság van azon keresnek, ha konjunktúra, akkor azon. Közülük sokan nem is szeretik titokban erjeszteni tehetségük gyümölcseit, így egyre exkluzívabb és látványosabb termékekre vágynak. Ha egy autóból egyetlen darab maradt/készült a világon, az a legjobb, de gyártói szempontból azokon a modelleken lehet igazán keresni, amelyek alig különböznek egy már kapható, nagyobb sorozatú luxusautótól, de mégis látványosan különbek, és csak kevés van belőlük.
A Mercedes már egyszer nekifutott ennek a szegmensnek a Maybach márkanév felélesztésével. Önálló modellként akkor nem állt meg a lábán, a színfalak mögé nyilván nem látunk, de valószínűleg azért, mert olyan közönséget céloztak meg vele, akinek már egy Mercedes sem elég luxus. Így a Maybach névből lényegében egy ‒ tényleg nagyon magas ‒ felszereltségi szintet csináltak. Egy új hűtőrács, full-full, mehet is a piacra 1,5-szeres áron. Viszik? Naná. Akkor tegyünk rá még egy lapáttal, vélhették a Mercedes gondolkodói. Csináljunk belőle limitált szériákat! Ilyen lett például a 150 példányban kiadott MERCEDES-MAYBACH S680 Haute Voiture, ami majdnem kétszer annyiba kerül, mint a „sima”, AMG változat. Viszik? Még mindig. És akkor elérkeztünk az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének tárgyáig.
Vélhetően ugyanazok a korszellemet érző emberek előhúztak a fiókból egy még 2022-ben bejelentett projektet, a Mythost. Ez a márka „ultra-brutál-sohailyennemvolt-mégannálisdrágább-megőrülszolyanritka” sorozata. Ebből az első modell volt látható nemrég Pure Speed néven, elvileg 250 darabot fognak belőle gyártani. Ez lényegében egy 2024-es modellévű Mercedes SL, minden bizonnyal az AMG-k közül is a legerősebb, hibrid változat, ami műszakilag, mérnöki munka szempontjából nyilván egy csodálatos valami, de mindez jelen esetben inkább csak elvárható minimum. Esetleg az eredeti 816 lóerőt elektromosan felhúzták még egy kicsit, ami lényegében mindegy, fő, hogy több.
Ránézésre azon túl, hogy gyorsítótrapézokat festettek hátul az eleve gyors, elöl piros, hátul fekete autóra, az a legnagyobb varázsa, hogy lényegben nincs rendes szélvédője, csak egy üvegcsík, amúgy meg semmilyen más ablak nem jutott rá. Hátul kapott egy látványos bukócsőszobrot, illetve az autó faránál lekoppintották a keményebb 911-es Porschék formáját, az elejéhez pedig megnéztek egy Aventadort, aztán lekerekítették. (A fejlesztés persze nyilván nem így zajlott, ez csak a szerző irigységtől sem mentes asszociációja.)
Szintén szubjektív vélemény, hogy az eredeti SL marconábban néz ki a függőleges AMG hűtőráccsal, de ha valamit csak a gyártó által kiválasztott milliárdosok vásárolhatnak meg (ezért ne is keressük használtan, nemdohányzó tulajdonostól még egy darabig), az csak jó lehet. Ráadásul nagy, háromágú csillag is van az elején, és adnak hozzá két színrefújt bukósisakot, sok szénszálat és frappáns mondatokat a sportos múltról, tehát innentől nem lehet több kérdés. Az eredeti változat valamivel 100 millió forint felett van, a szóban forgó Pure Speed ára pedig talán soha nem lesz publikus, a célcsoportnak meg lényegében mindegy. Azért, ha engem kérdeznek, bolondok lennének 300 millió Ft alatt adni.