MG logó alatt érkezhet Európába az újabb kínai villany-SUV
2025. június 26. írta: autonet

MG logó alatt érkezhet Európába az újabb kínai villany-SUV

Mostanra nemhogy egy, de két kezünkön se lehet összeszámolni azokat a kocsikat, amiket napjaink legtöbb példányban eladott autója, a Tesla Model Y riválisaként harangoztak be. Mindenesetre, aki még tudja követni a prémiumkategóriás villany-SUV-ok piacát, annak most az MG révén itt egy újabb jelentkező, amely minden jel szerint rövidesen Európába érkezik, így idővel idehaza is felbukkanhat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése kissé rendhagyó lesz, hisz az újdonság nevét még nem ismerjük – ettől függetlenül néhány puzzledarabkát már így is össze lehet rakni.

mg_im6_kozeleg_1.jpg

A történet úgy kezdődött, hogy az MG Motor brit Instagram-oldala a minap közzétett egy sejtelmes fotót egy jármű sziluettjéről azzal a felirattal, hogy a július 10-én kezdődő Goodwood Festival of Speed eseményen minden kiderül. Több se kellett a szakértőknek, akik a képen kivehető néhány vonalból azonnal megállapították, hogy minden bizonnyal az IM LS6 nevű, tisztán elektromos, kompakt szabadidő-autóról (képünkön) van szó.

A kocsi fejlesztése a legnagyobb kínai állami gyártóhoz, a SAIC Motorhoz köthető, amely lassan két évtizede a patinás brit MG brandet is birtokolja, így logikusnak tűnik, hogy Európába az errefelé jól csengő nevű márka emblémájával vezetik be a kupés formavilágú, ötajtós SUV-ot. Ezt támasztja alá az is, hogy a kocsi nemrég Ausztráliában már elérhető vált, méghozzá MG IM6 néven és változatlan technikai paraméterekkel, így valószínűsíthető, hogy a vállalat ezúttal is ezt a receptet követi majd.

mg_im6_kozeleg_2.jpg

Ezek alapján a már így is elég sűrű szegmens egy 4,9 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,67 méter magas, nagyjából 1,7 tonnás szereplővel erősödhet, amelynél 75 és 100 kWh-s akkumulátorok alkotják a választékot. A kisebbik csomaggal nagyjából 500 kilométer tehető meg újratöltés nélkül, és ehhez a verzióhoz hátsókerék-meghajtás, 290 lóerős teljesítmény és 450 Nm-es maximális nyomaték tartozik.

A 100 kWh-s pakkal már a 700 kilométeres hatótáv is célba vehető, a hátsókerekes variáns pedig körülbelül 400 lóerőre és 500 Nm-re képes. Emellett létezik egy teljesítményre kihegyezett, összkerék-meghajtású változat is, 740 lóerővel és 800 Nm-rel, melynek mindössze 3,4 másodpercre van szüksége a 0-100 km/h-s sprint teljesítéséhez.

mg_im6_kozeleg_3.jpg

A nemzetközi sajtóban az ausztrál példából és az MG modellek európai árazásából kiindulva forintra átszámítva 21 millió körüli indulóösszegről szólnak a becslések a belépőverzió esetén, míg a Performance kivitel mintegy 30%-kal drágábbnak ígérkezik. A két hét múlva kezdődő goodwoodi fesztiválon tehát minden információra fény derülhet, és mivel az MG márkájú autók a hazai utakon is egyre gyakoribb látványt nyújtanak, nincs kizárva, hogy a pontos részletek a későbbiekben az IM6 iránt érdeklődő magyar autósok számára is relevánsak lesznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://autonetszervizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1718896052
süti beállítások módosítása